Без Фернандо Алонсо в Барселона
Време е за последната проверка, после вече започват истинските битки.
Испанският пилот на McLaren Фернандо Алонсо беше изписан вчера следобед от болницата в Барселона, където беше приет в неделя след тежката му катастрофа на тестовете на пистата „Каталуня”.
Днес на същото трасе стартира последната тестова сесия преди началото на сезона във Формула 1, но Алонсо ще си почива, а мястото му в болида ще заеме резервата на McLaren Кевин Магнусен.
Причините около катастрофата на Алонсо все още остават тайна, а тезата за силните ветрове и „нормалния инцидент” не може да се наложи успешно в медиите.
Все пак, какъв е този „нормален” инцидент, след който пилотът е поне 10 минути в безсъзнание, прекарва половин седмица в под лекарско наблюдение в болница и след това докторите му казват да не кара докато не се възстанови на 100 процента?
Със или без Алонсо McLaren ще трябва да решава много други проблеми с новия си болид МР4-30 в Барселона, а досега резултатите не са обнадеждаващи.
Испанецът и Дженсън Бътън едва успяха да прескочат границата от 200 обиколки за осем тестови дни и изоставането в програмата за развитието на колата е на границата на отчайващото.
Preparations are underway for the final pre-season test here in Barcelona. pic.twitter.com/qvglACrJNB
— McLaren (@McLarenF1) February 26, 2015
Тестът е изключително важен за британския тим, тъй като това е последната проверка за надеждност на МР4-30, включително и за проблематичния мотор-генератор MGU-K, чийто дизайн вече е променен, но въпросителните около възможностите на тима в началото на сезона остават.
От другите отбори също можем да очакваме интересни неща – днес и в следващите три дни.
Феновете и медиите с интерес очакват да видят истинската сила на новия W06 на Mercedes.
Шампионите навъртяха най-много обиколки в първите два теста с най-малко технически проблеми и все още не са разкрили потенциала на новата кола, а времената им със средно твърди гуми са опасно близо до постиженията на другите с меките и супер меките. Което означава, че когато Люис Хамилтън и Нико Розберг атакуват сериозно... едва ли някой ще успее да ги догони.
За техните съперници остават сложните сметки дали са успели да съкратят част от изоставането си през зимната пауза.
Още скорост и още по-добри времена трябва да очакваме от Red Bull във втория тест в Барселона.
Final test session in Barcelona #redseason #testBCN http://t.co/Z5ZKvMCByi pic.twitter.com/5Pi4qbLzTA
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 25, 2015
На „Херес” тимът записа едва 735 километра за 4 дни, но в Барселона това постижение отскочи на 1945 километра, проблемите с мотора на Renault сякаш са решени и вече е време за атака и битка за всяка секунда.
Нещо подобно ще се случи и в Williams – в тима чакат най-големите промени преди началото на сезона в FW37 за този тест и при британците акцентът ще е върху скоростта защото досега стана ясно, че надеждността на новата кола е повече от добра.
Ferrari е тимът, който записа най-голям прогрес през зимата в сравнение с миналата година, като може би единственият съперник на италианците в тази посока е Lotus.
На „Херес” Черните кончета записаха три най-бързи времена от 4 възможни, но в Барселона представянето на Кими Райконен и Себастиан Фетел не беше толкова впечатляващо. Поне на пръв поглед, но всъщност тимът изпълни без проблеми програмата си за теста и сега можем да очакваме симулации на състезания, не само на квалификации.
And for all those of our #BestFans who want to see a sneak peek of the new VJM08... here it is! #beauty #FeelTheForce pic.twitter.com/WEYJrJ4veu
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) February 25, 2015
Скоростта на Lotus също е впечатляваща, но в тима на Жерар Лопес се надяват на точки в Мелбърн, нещо, което през миналата година беше непостижима мечта. Е23 явно е добър автомобил и това означава, че тимът ще се отлепи от дъното, където миналата година прави компания на Sauber.
И да не забравим – новата кола на Force India е вече тук. Тимът пропусна първите изпитания на „Херес”, на първия тест в Барселона кара с колата си от миналата година, така че беше крайно време VJM08 да се появи. Но да не очакваме чудеса, тъй като тимът загуби много време и километри.
Време е за последната проверка, после вече започват истинските битки.
0 коментара