Renault отново ще си купува отбор във Формула 1?

Може би в скоро време автомобилният гигант Renault ще се завърне във Формула 1 със собствен тим?

Sportinglife
Sportinglife 16:00 ч., 06 Март 2015
0
1002
Getty Images

Може би в скоро време автомобилният гигант Renault ще се завърне във Формула 1 със собствен тим? Това може да се случи доста по-рано, отколкото може да се очаква.

Все още няма ясно решение за бъдещето на Renault в спорта, а в момента французите доставят мотори само на два отбора – Red Bull и Toro Rosso. Третият клиент на Renault Sport F1 – Caterham фалира през 2014 и засега няма изгледи, че тимът ще бъде съживен, както стана с Marussia.

Основните усилия на инженерите на Renault са насочени към намаляване на изоставането спрямо Mercedes, което е факт от 2014 година насам. Новият V6 турбо мотор на французите се оказа доста несполучлив в началото на миналия сезон и за първите четири дни преди година пилотите на Red Bull навъртяха едва 4 обиколки. После обаче в Renault Sport демонстрираха страхотен възход и въпреки, че моторът им все още отстъпваше по мощност на този на Mercedes, Дениъл Рикардо спечели три състезания за Red Bull.

Шефът на Renault Sport F1 Сирил Абитбул иска компанията да запази силното си присъствие в спорта и не изключва възможността гигантът отново да си купи тим, както направи навремето с Benetton.

„Факт е, че в момента сме щастливи в ролята ни на доставчик на мотори – обясни Абитбул пред Radio Monte Carlo. – Нашият приоритет е да помогнем на Red Bull отново да спечели световната титла. Смятаме, че Red Bull е единственият претендент, който има шанс за титлата във Формула 1 в близко бъдеще в битката с Mercedes.

„Отделно от това, Renault ще се изявява все по-агресивно в полето на спортните автомобили. Ние сме доста активни в този сегмент, всички там ни познават, но можем да сме още по-активни.”

И веднага след това Абитбул хвърли бомбата, за която се спекулира от известно време насам.

„Купуването на вече съществуващ отбор във Формула 1 не е изключено – внимателно обясни Сирил. – Но в момента, нищо по този въпрос не е решено. Подобно решение трябва да се впише в нашия дългосрочен план, да стане част от глобалната ни индустриална стратегия. Формула 1 не е единствената платформа в световен мащаб, на която могат да се изявяват автомобилните производители. Ние следим всичко много внимателно, включително развитието на Формула 1 и начините за финансиране на тимовете.”

Renault направи крачка назад като доставчик на мотори, тъй като остана само с два клиента – двата тима на Red Bull. А компанията продаде отбора си на Жерар Лопес след скандала „Крашгейт”, който нанесе на Renault сериозни поражения по имиджа, благодарение на машинациите на Флавио Бриаторе и Пат Саймъндс.

Но в същото време съвместната работа с Red Bull не върви толкова добре, колкото изглежда отстрани. В силните години на тима всички хвалеха шаситата на Ейдриън Нюи и аеродинамичните му решения, а моторите на Renault винаги оставаха на заден план. При влизането в сила на новите правила всички в тима, начело с Кристиан Хорнър и Себастиан Фетел няколко месеца се оплакваха от проблемите с V6 турбо двигателя на французите.

Дори се стигна дотам, че в медиите изтече таен проект на доктор Хелмут Марко за откупуване на програмата за двигателите за Формула 1 на Renault, ребрандирането им с парите на Infiniti и развитие, платено и осигурено от компаниите на Дитрих Матешиц. Точно Infiniti е един от проблемите на Renault във Формула 1 – дъщерната марка на Nissan е основен спонсор на Red Bull и заради сериозните суми, които дава на тима, това й осигурява масирано рекламно присъствие. Което означава ново неглижиране на Renault, където всъщност се харчат сериозните суми за развитието на технологиите, които се използват във Формула 1.

Дали Renault ще се наеме с по-сериозна роля във Формула 1 е още рано да се каже, но вече се знае и кой ще е тимът, който има най-голям шанс да бъде купен от французите – Toro Rosso, естествено.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията