Фетел и Ferrari спряха Mercedes

Фаворитите Люис Хамилтън и Нико Розберг останаха втори и трети

Sportinglife
Sportinglife 13:20 ч., 29 Март 2015
0
732
Getty Images

Себастиан Фетел спечели изненадваща победа в Гран при на Малайзия, едва втори старт за него като пилот на Ferrari, след като се справи с фаворитите Люис Хамилтън и Нико Розберг, които останаха втори и трети.

Фетел, който премина в Скудерията в края на миналата година като заместник на напусналия Фернандо Алонсо, спечели стратегическата битка с пилотите на Mercedes за по-доброто използване на гумите в тропическата битка на „Сепанг”.

Представянето на Фетел и Ferrari успя да сепне всички във Формула 1, тъй като Mercedes доминира от началото на миналия сезон, а за последно германският тим загуби състезание в Унгария през миналото лято.

Топ 10 в Гран при на Малайзия

1. Себастиан Фетел, Ferrari 1:41.05,793 часа
2. Люис Хамилтън, Mercedes +8,5 сек
3. Нико Розберг, Mercedes +12,3 сек
4. Кими Райконен, Ferrari +53,8 сек
5. Валтери Ботас, Williams +1.10,4 мин
6. Фелипе Маса, Williams +1.13,5 мин
7. Макс Верстапен, Toro Rosso +1.37,7 мин
8. Карлос Сайнц, Toro Rosso +1 об.
9. Даниил Квят, Red Bull +1 об
10. Дениъл Рикардо, Red Bull +1 об и др.

Фетел потегли втори зад Хамилтън и успя да отбие атаката на Розберг в първия завой, а след това започна да налага темпото, след като двамата пилоти на Mercedes направи ранно първо спиране в бокса при появата на пистата на колата на сигурността заради излитането от трасето на Маркус Ериксон.

В Mercedes бяха избрали стратегия, според което Хамилтън и Розберг трябваше да изкарат по-голямата част от състезанието с по-бавните твърди гуми, които обаче са по-издръжливи. Обратно, Фетел кара повече със средно твърдите, направи едно спиране в бокса по-малко – две срещу три и накрая беше недостижим за Хамилтън, който в 38-ата обиколка се върна на пистата на 14 секунди зад Себ, но отново с твърдите сликове и много бързо разбра, че не може да догони лидера.

Още преди уикенда Фетел каза, че може да спечели, дори и да не вали, а от петъчните тренировки той и съотборникът му Кими Райконен демонстрираха много добро състезателно темпо в по-дълги серии от обиколки. След квалификацията вчера Себ потвърди прогнозата си за победа, но отказа повече подробности, а Кими допълни, че Ferrari ще са по-силни от очакваното, но също отказа да прави спекулации.

Стратегията на Mercedes изградена върху твърдите гуми се оказа погрешна, но в хода на състезанието нямаше как да бъде променена – заради прогнозата, че това ще е по-добрият тип гума, Хамилтън използва в квалификацията повече средно твърдите сликове и за днес му остана само един комплект нови гуми от средно твърдите. Което се оказа недостатъчно.
Заради жегите от петък, двата типа гуми показаха много малка разлика в рамките на една обиколка – 0,8-0,9 секунди, което явно е накарало екипът на Mercedes да опре стратегията си на по-издръжливите твърди гуми.

Това обаче се оказа грешка, както показа карането на Фетел, чиято стратегия имаше нужда от грешката на Mercedes, за да проработи отлично и това се получи.

Класиране

Пилоти: 1. Хамилтън 43, 2. Фетел 40, 3. Розберг 33, 4. Маса 20, 5. Райконен 12, 6. Наср 10 и др. 

Конструктори: 1. Mercedes 76, 2. Ferrari 52, 3. Williams 30, 4. Sauber 14, 5. Toro Rosso 12, 6. Red Bull 11 и др.

Добрата работа на шасито на Ferrari с двата типа гуми в Малайзия беше доказана и от представянето на Кими Райконен. Финландецът стартира 11-и, но още във втората обиколка трябваше да спира в бокса заради спукана гума – след удар отзад на Фелипе Наср. Излизането на колата на сигурността обаче позволи на финландеца да догони основната група и след това той методично започна да се изкачва в класирането като от предпоследната позиция стигна до 4-ото място на финала.

В Williams оставиха двамата си пилоти да се състезават свободно до финала и това позволи на Валтери Ботас да отмъкне петото място на Фелипе Маса в петия завой на последната обиколка, след като финландецът предприе рискована атака от външната страна на завоя.
Проблемите на Red Bull продължиха и в Малайзия, като Даниил Квят и Дениъл Рикардо бяха изпреварени от пилотите на втория тим на компанията Макс Верстапен и Карлос Сайнц, които завършиха седми и осми.

Двамата пилоти на McLaren не успяха да стигнат до финала, въпреки че новият болид на тима показа добро състезателно темпо и в един момент Фернандо Алонсо успя да стигне до 9-ата позиция. Испанецът спря заради прегряване на хибридната система, а малко по-късно Дженсън Бътън отпадна заради повреда в турбото.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията