Beckham Brands

Дейвид Бекъм завладява пазара със супер бранд

Легендата сключи договор с могъщата Global Brands Group

Sportinglife
Sportinglife 16:30 ч., 05 Дек 2014
0
915
Getty Images

Футболната звезда Дейвид Бекъм подписа договор с Global Brands Group в сряда за създадене на лайфстайл марка, която ще обхваща множество звезди от спорта и шоубизнеса.

"Това е сътрудничество, което ще изгради мрежа от търговски и лицензионни марки по целия свят. Не само с Дейвид Бекъм, но и с други култови звезди", заяви главният изпълнителен директор Брус Роковитц на пресконференция.

Той нарече сделката с Дейвид Бекъм, която обхваща цялото потребителско пространство от облекла, храни и електроника до детска конфекция, "промяна в правилата в спорта и развлеченията".

Дейвид Бекъм

"Преминах през йерархията от рекламно лице до собственик на компании".

"През кариерата си съм имал доста спонсорски договори. Това ми даде нужните познания и ме изведе на едно различно ниво. Преминах през йерархията от рекламно лице до собственик на компании", заяви Дейвид Бекъм.

Финансови детайли по сделката не бяха оповестени, както и сумата, която фимата е готова да инвестира. Роковитц обаче уточни, че компанията няма да има проблем да се финансира вътрешно.

"Ние не просто искаме да изградим една марка за спортни облекла или бельо. Целта ни е да обхващаме много широк търговски периметър и да достигнем до колкото се може повече хора", заяви Роковитц.

Сделката е с равностойно партньорство - Global Brands Group ще притежава половината, докато Бекъм и сътрудникът му Саймън Фулър - другата.

Дейвид Бекъм и съпругата му Виктория вече притежават собствена компания Beckham Brands, но Саймън Фулър, който е създател и откривател на някои от най-големите европейски звезди, както и на телевизионния франчайз Idol в САЩ, Великобритания и Китай, твъди, че звездният мащаб на новото начинание съвсем няма да се изчерпи със звездната британска двойка.  

"Става въпрос за нещо много по-голямо от Beckham Brands. Ще има много други суперзвезди, които ще се присъединяват постепенно към проекта", каза Фулър.

Роковитц разкри, че марките няма да бъдат насочени към най-високото луксозно пространство, а е по-вероятно да попаднат в графата "достъпен лукс", като Michael Kors и Calvin Klein, които се разпространяват от Global Brands Group.

Могъщата компания оперира с лицензно портфолио от герои на Дисни до най-големите модни марки. Също така лицензира брандове на знаменитости, сред които рапърът Шон Джон,  модният стилист Рейчъл Зоуи, певицата Дженифър Лопес и бившата телевизионна водеща Дейзи Фуентес.

Слуховете за сделката между бившия капитан на Англия и Global Brands циркулира от месеци, а акциите на фирмата отбелязаха голям скок след обябяването на споразумението.

"Всичко зависи от това колко категории продукти ще бъдат включени", каза анализаторът Мариана Ку. "Ще е добре, ако продуктите са ексклузивни за някои пазари или бъдат сключени ексклузивни договори за период 5-10 години."

Бекъм не изключи в бъдеще в проекта да се включат съпругата му Виктория и децата му.

Ку вярва, че това ще бъде допълнителна възможност за Global Brands Group - да впрегне маркетинговия потенциал на наследниците на знаменития футболист. А се видя, че той е огромен след успеха на 12-годишния Ромео като лице на Burberry.

"Въпреки че от Global Brands Group не разкриват каква част от техния оборот е от детски облекла, е ясно, че става въпрос за голям дял... Те могат да започнат с Дейвид и да продължат с останалата част от семейството му", добави тя.

Бекъм се оттегли от спорта през май и заложи изцяло на бизнес ангажиментите си. Помогна на Las Vegas Sands да промотира своите азиатски казина и се включи в кампания на шведския гигант H&M, както и в реклами на Adidas.

Global Brands Group, която се отдели от Li&Fung през юли, отчете печалба за третото тримесечие от 113 милиона долара след шестмесечно затъване в резултат на тежък бизнес период и еднократни регистрационни разходи.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията