Формула 1 има нужда от голяма промяна

Герхард Бергер отново предупреждава, че феновете ще обърнат гръб на спорта

Sportinglife
Sportinglife 08:05 ч., 01 Фер 2016
0
1327
Getty Images

Формула 1 има нужда от голяма промяна, за да не са състезанията скучни и да се върне интересът на публиката. Това е мнението на бившия пилот в световния шампионат Герхард Бергер, който в близкото минало беше и съсобственик на отбор – Toro Rosso.

Според австриеца, който беше съотборник на Айртон Сена в McLaren, промените в правилата, свързани с аеродинамиката или размерите на колите, няма да постигнат желания ефект и трябва да се действа по-радикално.

„Феновете искат да гледат повече битки на пистата, повече екшън, повече изпреварвания, повече единоборства – обясни Бергер пред вестник Salzburg Nachrichten. – По мое време болидите във Формула 1 бяха като неуправляем снаряд – много мощни и трудни за каране.

„Мощността на моторите тогава беше 1400 конски сили и нямаше кой знае колко електроника, която да помага на пилота. А днес, още след първия завой е ясно кой ще спечели.

„Формула 1 трябва да се върне към системата, според която пилотът е ключът към успеха. И в световния шампионат трябва да има четирима или петима пилоти, които да отговарят на това изискване, за да стане битката за титлата по-интересна.

„Трябва да направим промени, ако искаме феновете за продължат да гледат Формула 1. Това е истината, всичко друго е димна завеса.”

Оказа се, че Бергер не споделя и тезата, че доминацията на Mercedes, която гледаме от началото на 2014 година насам не е нещо ново за Формула 1. Според Герхард има сериозна разлика и тя се крие във факта, че съвременните болиди са много по-надеждни, което прави състезанията по-скучни.

„Да, в миналото имаше отбори, които доминираха, но също така имаше и повече отпадания – заяви Бергер. – Днес всички коли, които стартират, стигат и до финала. Вече няма изненади в хода на състезанията.

„Преди години не беше сигурно до самия край, че колата ти ще издържи до финала. Дори не се знаеше дали ще можеш да изкараш последната обиколка. И освен това, грешките на пилотите винаги се наказваха жестоко.

„Днес, напрежението и тръпката изчезват веднага след старта, има огромни асфалтови зони за сигурност около завоите, така че, ако някой излети от пистата, но има късмет, може дори да не загуби нито една позиция, когато се върне на трасето.”

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията