Истински екшън в Мелбърн

Фернандо Алонсо невредим в зрелищна катастрофа

Sportinglife
Sportinglife 13:30 ч., 20 Март 2016
0
664
Getty Images

Първото състезание във Формула 1 за сезон 2016 поднесе на феновете това, което те очакват от доста време – оспорвана битка за победата, интересни стратегии, размяна на местата на лидерите и напрежение от старта до финала.

Пилотът на Mercedes Нико Розберг спечели старта на пистата „Албърт парк“ в Австралия. Веднага след него се нареди съотборникът му Люис Хамилтън, a трети остана състезателят на Ferrari Себастиан Фетел.

Допълнителната доза адреналин дойде от катастрофата на Фернандо Алонсо, която поне според испанеца e нормален състезателен инцидент – Алонсо удари отзад Естебан Гутиерес на спирането за завоя №3, излетя от трасето, преметна се няколко пъти и накрая колата му се удари в предпазната стена. От години се говори, че зоните за сигурност трябва да са изцяло от асфалт, но на „Албърт парк” това няма как да се случи.

Испанецът обясни, че може да пропуснал точката за спиране за завоя, което обяснява високата скорост, с която удари отзад Естебан и заяви, че мексиканецът няма вина за инцидента.

Преди това Себастиан Фетел поведе със страхотен старт, а объркването на пилотите на Mercedes, които се притиснаха един друг в началото на първата обиколка позволи на Кими Райконен също да ги изпревари, а в първата половина на тура световният шампион Люис Хамилтън потъна до 6-ото място.

Точно преди катастрофата на Алонсо Хамилтън сложи средно твърди гуми, а същото после направи и Розберг, докато Фетел продължи със супер меките, което означаваше още едно спиране в бокса преди края. Много експерти са на мнение, че това е било стратегическа грешка на Скудерията, тъй за финалната серия Себ кара с меки сликове, но не успя да изпревари Хамилтън, който се укрепи на второто място. Люис отби атаките на Фетел за второто място, а малко преди финала Себ излетя за малко преди финала и загуби инициативата в биткта.

Спирането на състезанието заради катастрофата на Алонсо Нико заличи аванса на Фетел, а продължаването на стратегията на германеца се оказа грешка, която тепърва ще бъде анализирана. Много е вероятно обаче единствената възможност на Ferrari да върви с темпото на Mercedes е била Фетел и Кими да карат с възможно най-меките гуми, за да имат шанс да отговорят на темпото на Mercedes.

Другата голяма звезда в Мелбърн се оказа новият тим Haas на Джийн Хаас – Ромен Грожан стигна до шестото място, което той нарече „победа” по радиото.

Другият пилот на Ferrari Кими Райконен отпадна заради повреда, а пилотите на Toro Rosso останаха девети и десети, след като загубиха много време зад Джолиън Палмър, който едва не повреди колата си от атаки, за да задържи Верстап и Сайнц, които го застигнаха след първата тренира на състезанието.

Цялата Гран при на Австралия мина под знака на много и оспорвани двубои за предни позиции, във всяка една част от колоната – както за място на подиума, така и за всяка една по-предна позиция, което беше посрещнато радушно от публиката на „Албърт парк”.

Класиране:

1 Нико Розберг Мерцедес AMG 57 1:48:15.565 часа 2 25
2 Люис Хамилтън Мерцедес AMG 57 +8.060 секунди 1 18
3 Себастиан Фетел Ферари 57 +9.643 3 15
4 Даниел Рикардо Ред Бул 57 +24.33 8 12
5 Фелипе Маса Уилямс - Мерцедес 57 +58.979 6 10
6 Ромен Грожан Хаас - Ферари 57 +72.081 19 8
7 Нико Хюлкенберг Форс Индия - Мерцедес 57 +74.199 10 6
8 Валтери Ботас Уилямс - Мерцедес 57 +75.153 16 4
9 Карлос Сайнц младши Торо Росо - Ферари 57 +75.680 7 2
10 Макс Верстапен Торо Росо - Ферари 57 +76.833 5 1
11 Джолиън Палмър Рено 57 +83.399 13
12 Кевин Магнусен Рено 57 +85.606 14
13 Серхио Перес Форс Индия - Мерцедес 57 +91.699 9
14 Дженсън Бътън Макларън - Хонда 56 +1 обиколка 12
15 Фелипе Насър Заубер - Ферари 56 +1 обиколка 17
16 Паскал Веерлайн Менър - Мерцедес 56 +1 обиколка 21
17 Маркус Ериксон Заубер - Ферари 0 отпадане 15
18 Кими Райконен Ферари 0 отпадане 4
19 Рио Харианто Менър - Мерцедес 0 отпадане 22
20 Естебан Гутиерес Хаас - Ферари 0 отпадане 20
21 Фернандо Алонсо Макларън - Хонда 0 отпадане 11
22 Даниил Квят Ред Бул 0 отпадане 18

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията