Хамилтън: Розберг е фаворит за титлата!

Нико си върна инициативата във Формула 1

Sportinglife
Sportinglife 04:30 ч., 20 Юни 2016
0
1167
GETTY IMAGES

Лидерът в класирането във Формула 1 Нико Розберг спечели петата си победа в осем старта този сезон и успя да увеличи аванса пред съотборника си в Mercedes Люис Хамилтън от 9 на 24 точки.

Розберг бе начело от старта до финала в Гран при на Европа по улиците на Баку, а Хамилтън имаше проблеми в квалификацията, където се удари и остана 10-и, а в състезанието завърши пети, но отново имаше технически проблеми, този път с настройките на двигателя.

След финала Хамилтън обясни, че серията технически трудности този сезон сериозно намаляват шансовете му да спечели трета поредна и общо четвърта световна титла във Формула 1.

„Сезонът се развива много добре за Нико, но аз никога не се предавам – обясни британецът. – Трябва да призная, че не се чувствам сигурен за предстоящите състезания. Хубавото е, че до края на годината има още много стартове. Предишните две надпревари бяха страхотни.”

Розберг стартира сезона с четири поредни победи, после дойде ударът в Испания, където и двамата с Хамилтън отпаднаха.

После Люис победи в Монако и Канада и стопи огромната част от пасива си спрямо Розберг. Сега обаче Нико отново успя да се откъсне напред.

При пристигането си в Баку Хамилтън заяви, че се надява на още „чисти уикенди”, а току-що беше стопил аванса на Нико от 43 на 9 точки.

Но „чистият уикенд” така и не се случи за Люис – грешки във всяка една част от квалификацията, удар в третата част и едва 10-о място на старта.

Проблемите с настройките на мотора забавиха Люис, но тимът не можеше да му помогне по радиото, тъй като обсъждането на подобни трудности попада сред забранените теми, които пилотът и боксът могат да обсъждат в хода на състезанието.

„Доволен съм, че спечелих някакви точки в Баку – призна Хамилтън. – Надявам се, че оттук нататък ще запиша по-добри състезания.

От доста време чаках по-добри резултати, но проблемите в двигателя в състезанието се оказаха неприятна изненада.”

От Mercedes обясниха, че един от режимите на работа на мотора на Хамилтън е бил програмиран неправилно, така световният шампион е разполагал с по-малко мощност в моментите, в които е давал повече газ и колата му е трябвало да върви повече.

Оказа се, че в хода на състезанието със същия проблем се е сблъскал и Нико, но той успя по-бързо от Хамилтън за промени настройките в движение.

Нико е променил настройките веднъж в движение и когато проблемът се е проявил е успял бързо да коригира неточността.

А Хамилтън е стартирал с този режим на работа на мотора, тъй като в бокса са очаквали, че той ще трябва да прави повече изпреварвания, за да си пробие път напред. Но вместо повече мощност, Хамилтън редовно е получавал по-малко.

Люис е забелязал проблема в четвъртата обиколка и му е трябвало повече време, за да го реши.

Шампионът обаче обясни, че не е доволен от ограниченията на радио комуникацията.

„В един момент стана доста опасно – заяви Хамилтън. – През по-голямата част от обиколката трябваше да гледам постоянно дисплея на волана, излизам на правата и забивам поглед във волана, а единственото, което могат да ми кажат от бокса е, че не съм избрал правилната позиция на превключването на настройките.

„Всяка обиколка правя това и си мисля: „Аз ли съм идиот? Къде бъркам?”

Оказа се, че нищо не съм объркал. Ограниченията на общуването по радиото трябваше да ограничи помощта, която получават пилотите, а това беше различен проблем – чисто технически.

„Ако разполагах с повече мощност, състезанието щеше да стане доста по-интересно, гарантирам ви. Щях да се боря повече.”

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията