Хамилтън има шанс да пречупи Розберг
Шеста победа от последните седем старта за британеца във Формула 1
Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън взе шестата си победа в последните 7 старта, четвърти пореден успех, дошъл в Гран при на Германия на пистата „Хокенхайм”.
ROS: "Really tough one today... (the start) completely went wrong - a lot of wheel spin" #GermanGP #F1 pic.twitter.com/NmYqvQ9ga5
— Formula 1 (@F1) 31 July 2016
С този успех Люис увеличи аванса си пред съотборника си в Mercedes Нико Розберг от 6 на 19 точки.
Но по-важното е как стана това, защото точно домашното състезание на Розберг, Хамилтън демонстрира, че е недостижим, поне докато другите правят непростими в битката за титлата грешки.
Точно преди лятната пауза Люис взе и важен психологически аванс – за 7 състезания той стопи 43 точки пасив спрямо Розберг, а сега вече увеличава аванса си пред него.
Макар „Хокенхаймринг” да не е като „Хунгароринг” и тук състезанието се реши на старта – Хамилтън потегли отлично и поведе, а за негова радост същото сториха и пилотите на Red Bull Дениъл Рикардо и Макс Верстапен, които от втора редица също прескочиха забавилия се Розберг. Макс атакува от външната страна в първия завой Дениъл и излезе втори, а оттам нататък Нико започна да се бори със съдбата и донякъде грешките на Mercedes.
Хамилтън контролира хода на състезанието, а неговата и стратегията на Розберг бяха разделени още при първите спирания в бокса – Люис получи меки сликове след серията със супер меки, а Нико продължи пак със супер меките. Същото се случи и в Red Bull като Рикардо получи стратегията на Хамилтън, а Верстапен – тази на Нико.
Класиране в Гран при на Германия:
1. Люис Хамилтън, Mercedes 67 об
2. Дениъл Рикардо, Red Bull +6,996 сек
3. Макс Верстапен, Red Bull +13,413
4. Нико Розберг, Mercedes +15,845
5. Себастиан Фетел, Ferrari +32,570
6. Кими Райконен, Ferrari +37,023
7. Нико Хюлкенберг, Force India +1.10,049 мин
8. Дженсън Бътън, McLaren +1 об
9. Валтери Ботас, Williams +1 об
10. Серхио Перес, Force India +1 об и др.
В хода на състезанието Дениъл успя да си върне второто място, след като догони и изпревари Макс, който след първото си спиране в бокса се оплака, че супер меките сликове не са добрият избор за състезанието.
С тази стратегия на Рикардо обаче в Red Bull поне частично заличиха дълга си към австралиеца, натрупан в Испания и Монте Карло, където го лишиха от две победи. Макс остана трети и след като беше изпреварен от Дениъл нямаше темпото, за да го догони.
Гран при на Германия демонстрира какво не е наред с Нико Розберг в битката за титлата в последните стартове, когато Хамилтън обърна хода на шампионата.
След като остана 4-и, Розберг прие смяната на стратегията и догони Макс, но го атакува глупаво на обратния завой, където спря късно, влезе отвътре и след това избута Верстапен извън трасето. Това му донесе 5 секунди наказание в бокса.
При първото спиране в бокса механиците на Mercedes се забавиха със задна лява гума на Нико, после хронометърът засече и той престоя 8,2 секунди вместо 5 за наказанието и веднага след дойде нова бавна смяна на гуми – този път проблемът беше в предна лява гума, като общо Розберг прекара 12 секунди в бокса в покой – рекорд за цялото състезание.
До финала Розберг вече нямаше как да се надява на нещо повече от 4-ото място. Остава да разберем и причината за слабия му старт, който го лиши от шанс за победата в Германия. А като се има предвид, че Хамилтън кара цял уикенд с двигател, който не се знаеше дали ще издържи до финала, единствено Нико можеше да се провали и той го направи, при това зрелищно.
Сериозна издънка записа друг германец пред родна публика – Себастиан Фетел. Германецът изпревари съотборника си във Ferrari Кими Райконен в първата обиколка и излезе пети, но не успя да мине по-напред.
Кризата в Скудерията продължава, Red Bull измести италианците от второто място при конструкторите, а дискусията на Фетел с бокса и отказът му да се подчини на нарежданията на инженерите са показателни за нивото на работа в тима.
Преди финала от бокса повикаха Себ за нови гуми, тъй като германецът имаше шанс да „пресече” стратегията на Верстапен и надежда да излезе четвърти.
Но Фетел отказа, тъй като според него гумите, с които караше все още били добри, забави се с тях и когато спря за нов комплект, шансът да настигне Макс вече беше изчезнал.
Освен Ferrari крачка назад направи и Williams – британският тим се оказа аутсайдер в битката за точките срещу McLaren и Force India, като Дженсън Бътън завърши 8-и, а Фернандо Алонсо загуби 10-ото място малко преди финала.
0 коментара