Първи ден в Маранело
Себастиан Фетел изкара първия си ден като пилот на Ferrari
4-кратният световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел изкара първия си ден в Маранело вчера и кара на легендарната писта „Фиорано”, вече като пилот на Ferrari.
Така Себ пое по пътя на другите велики пилоти във Формула 1, решили да защитават цветовете на Скудерията: Фанджо, Прост, Менсъл, Шумахер и Алонсо.
Първо, Фетел разучава пистата с сериен автомобил на Ferrari, а след това, с изцяло бяла каска подкара F2012 от 2012, най-новата кола от Формула 1, която има право да кара според правилата на световния шампионат.
Естествено, не очаквайте времената от тези изпитания, въпреки че според вестник La Gazzetts dello Sport на мокрото трасе Себ е бил по-бърз от Алонсо с тази кола.
More about Vettel's simulator work and seat fitting in Maranello during last weekend: http://t.co/r5tHqlIDR9 #F1 pic.twitter.com/sGkZVAKWn3
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) December 1, 2014
Впечатляващо, но като се има предвид, че една обиколка на „Фиорано” се прави за по-малко от една минута, разликите няма как да са големи. Все пак, това се оказа новина за първа страница на италианския вестник.
Преди Фетел, други двама велики пилоти се пребориха за славата на италианския тим.
В средата на 90-те години Михаел Шумахер напусна Benetton след две поредни титли, за да съживи Скудерията. А преди пет години Алонсо подписа с тима с идеята, че най-после е намерил правилния отбор, с който да продължи да печели титли.
Кариерите на двамата в Маранело обаче се развиха доста различно.
Шуми изкара 11 години във Ferrari и взе пет поредни световни титли, но първите 4 сезона бяха изпълнени с тежки битки, поражения и провали. Фернандо се пребори за три вицешампионски титли и след пет сезона реши да си тръгне предсрочно.
Много е важно да отбележим, че Алонсо напусна, след като отношенията му с Марко Матиачи драстично се влошиха, въпреки че Матиачи ръководи тима само 7 месеца, а малко след напускането на испанеца, той беше уволнен. Така Алонсо влезе в скромен, но интересен списък на пилотите, напуснали Ferrari – в него са още Фанджо, Съртийс, Лауда и Прост.
Ерата на Фетел в Маранело няма как да започне спокойно.
"No podré comenzar en Maranello hasta principios del próximo año", afirmó el alemán Sebastian Vettel #F1 pic.twitter.com/45Zta5MlT9
— Stop and Go Vzla (@StopAndGoVzla) November 25, 2014
Германецът трябва да вдъхнови изоставащият италиански тим и да продължи да печели световни титли.
Себ ще остане в Маранело до утре, когато официално ще бъде представен новият шеф на тима Маурицио Аривабене, а работещите в Скудерията ще отбележат, че за последните 7 месеца това е третият шеф на тима във Формула 1, който трябва да донесе със себе си стабилност.
Фетел беше разочарован, че от Red Bull не му позволиха да кара за Ferrari в теста в Абу Даби след края на сезона, като решението е било на техническия гений на тима Ейдриън Нюи. Себ дори се подигра на бившия си тим, че били притеснени, че той ще „издаде тайните им” на Ferrari. Което едва ли ще е наложително – през този сезон Матиачи нае 40 нови инженери, част от които идват точно от Red Bull, а сега се очакват още нови попълнения от Милтън Кийнс, все свързани с идването на Фетел в Италия.
За съжаление на Аривабене, сред новодошлите отсъстват две имена, на които се надяваха босовете на Ferrari: Рос Браун и гуруто на моторите Mercedes Анди Кауъл. Кауъл е отказал офертата на италианците, а Браун отрече, че влиза в плановете на Серджо Маркионе за възраждането на Ferrari.
В последното състезание за 2014 болидите на Скудерията завършиха на около минута и половина от колите на Mercedes.
Тогава какво да очакваме от Ferrari през 2015? В Италия ще искат тимът да се бори за местата на подиума и дори за победи. С оглед на това, че до началото на следващия сезон във Формула 1 остават малко над три месеца и чме новите болиди трябва да бъдат представени след около два месеца, това едва ли ще се случи. А и като отпадна възможността за размразяване на двигателите, няма как да очакваме ново наваксване на изоставането в хода на сезона.
Още в първите дни на Фетел в Маранело, той ще трябва да получи уверението на Аривабене, че структурата на тима е ясна и има лидери, които да водят отделните департаменти напред. Точно това обаче все още не се е случило.
Аривабене има нужда от човек, който да ръководи тима под прякото му ръководство, но и да може бързо да взима решения.
Arrivabene replaces Mattiacci as Ferrari bid to restore winning status http://t.co/sStc2m6MPB (Getty) #F1 pic.twitter.com/XgrUFa4pl4
— Times Sport (@TimesSport) November 24, 2014
В Mercedes Тото Волф разчита за това на Пади Лоу. Затова и от Скудерията толкова сериозно ухажваха Рос Браун, но може би не прецениха позицията, която би заинтересувала британеца.
Така възможен кандидат става Джеймс Алисън, който на този етап от кариерата си справя добре като технически директор, но тепърва ще разберем дали ще може да ръководи целия тим на Ferrari. А и Алисън не остана никак доволен от напъните за връщането на Браун в Маранело. Друг вариант е Боб Бел, който има подобен опит от ръководството на Renault, познава Алисън и двамата са добър тандем.
Също така трябва да бъде излъчен и лидер на департамента, който създава двигателя и хибридните системи. Последният шеф на това звено – Лука Марморини, си тръгна през сезона след грандиозен скандал с Алисън и шефовете му и обясни, че те се доверяват на човек, „който не е постигнал нищо досега” и предрече, че проблемите на тима тепърва започват.
Фетел заварва това, пред което е бил изправен Жан Тод в началото на 90-те, когато напусна Peugeot заради Ferrari и трябваше да въведе ред преди идването на Рос Браун и Михаел Шумахер.
Сега Аривабене трябва да свърши това, за да може Ferrari отново да се бори за място на върха във Формула 1.
0 коментара