10 глупости от сезон 2014 във Формула 1
Да видим кои бяха тези, които първо говореха, а след това (евентуално) мислеха над думите си.
Всеки е изпадал в момент, който осъзнава, че е казал или е извършил нещо глупаво, което другите няма как да пропуснат. А и има и случаи, когато свършената или казана глупост е повод за гордост за извършителя и осъзнаването идва малко по-късно.
Сезон 2014 ни поднесе страхотна битка за титлата между пилотите на Mercedes Люис Хамилтън и Нико Розберг, зрелищен провал на Себастиан Фетел, нова порция мъки за McLaren и Ferrari и началото на възраждането на Williams.
Да видим обаче кои бяха тези, които първо говореха, а след това (евентуално) мислеха над думите си.
В началото на сезона Дениъл Рикардо беше дисквалифициран след финала на Гран при на Австралия. Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър отказа да приеме показанията на новия дебитомер на ФИА и реши да защитава докрай показанията на уредите на тима. Така Рикардо окончателно се прости с мястото на подиума в домашния му старт.
Бърни Екълстоун, който весели здраво публиката през годината, започна сезона с признанието, че „малките тимове не му трябват”, а после ги сравни с „жени, които са надхвърлили лимита на кредитните си карти”.
Бърни се изяви и по въпроса за звука на новите турбо мотори, като естествено се обяви против промяната и успя да активира верния си съратник Рон Уокър, който е промоутър на Гран при на Австралия.
"I don't like this sort of taxi-cab driving." - Luca di Montezemolo #F1 #FuelYourFire pic.twitter.com/mohVcTUq9W
— F1 Grid (@F1grid) April 6, 2014
Точно преди Гран при на Бахрейн бившият президент на Ferrari Лука ди Монтедземоло нарече състезанията с новите мотори като „надбягвания с таксита”. Точно в Бахрейн обаче се получи страхотно състезание и дори италианец от калибъра на Ди Монтедземоло трябваше да замълчи засрамено.
В хода на Гран при на Германия Адриан Сутил се завъртя на излизането от последния завой и колата му остана на пистата. Състезателният директор на Формула 1 Чарли Уайтинг незнайно защо не вкара колата на сигурността на пистата, а нареди на маршалите само да показват жълти флагове – за голяма и неприятна изненада на другите пилоти. След катастрофата на Жул Бианки в Япония, едва ли скоро ще видим подобна издънка като тази в Германия.
Колин Колес осигури „група инвеститори”, които искаха да купят от Тони Фернандес опашкаря Caterham. След това обаче се оказа, че те нямат или не искат да дадат договорените пари и Тони се забави с прехвърлянето на акциите. Това доведе до мъчителната смърт на тима, а все още не може да се намери реален кандидат да го купи.
И отново Бърни, който вече е на 84, но не пропуска да отбележи присъствието на по-младите поколения. Екълстоун обясни, че Формула 1 не се интересува от младежите, тъй като те не могат да си позволят това, което се рекламира в световния шампионат, затова за него са важни богатите възрастни.
Ancora molta prudenza da parte della Pirelli, una sola sosta a Sochi, non si poteva osare di più? pic.twitter.com/utxTJpZE7r
— marco asfalto (@marcoasfalto) October 12, 2014
Pirelli допусна много важна грешка при оценката на качествата на асфалта на трасето в Сочи, където се проведе първата Гран при на Русия. Нико Розберг спря за гуми в края на първата обиколка и кара с един комплект сликове до финала. Италианците после си признаха, че не са правили тестове на тази настилка.
Насред битката за това дали да има размразяване или не на двигателите във Формула 1, шефът на Red Bull Кристиан Хорнър (много му се събра и на него този сезон) излезе с идеята шампионатът да се върне към V8 двигателите и хибридните системи да отпаднат напълно. Според него, това щяло да е по-евтино решение, според нас – това е глупостта на годината.
Марко Матиачи прекара едва седем месеца начело на Ferrari, след което беше освободен, не само от тима, но и от компанията – след 15 години вярна служба. За този кратък период обаче Матиачи успя да се усъмни в единственото сигурно нещо в Скудерията – мотивацията на Фернандо Алонсо да се състезава. Новаците правят лудешки грешки.
Шефовете на McLaren така и не успяха да се организират и да подпишат нов договор с Дженсън Бътън преди края на сезона. Дори и сега да го направят, тимът понесе тежки PR поражения от глупавите сигнали, които излъчваше по темата. Начинът по който британският тим се отнесе към един от любимите пилоти на Великобритания показва липса на уважение и нулево планиране. През декември Бътън е рекламно лице №1 на Santander по всички британски тв канали и ако McLaren се откаже от него, в испанската банка няма да са много щастливи. Рон Денис рядко прави грешки, но когато това стане, глупостта е титанична.
0 коментара