Ще има ли Red Bull собствен мотор за Формула 1?
Противопоставянето между Red Bull и доставчика на мотори Renault достигна ново ниво
В най-скоро време можем да станем свидетели на старта на програма за развитие на двигатели за Формула 1, дело на Red Bull – тимът, спечелил четири поредни титли при пилотите и конструкторите между 2010 и 2013, но изпаднал в криза при смяната на техническите правила за моторите.
В двете седмици между състезанията в Австралия и Малайзия противопоставянето между Red Bull и доставчика на мотори Renault достигна ново ниво и двете страни влязоха в остра словесна война, която предвещава, че те едва ли имат общо бъдеще.
В Renault вече не крият плановете си за завръщане във Формула 1 със собствен тим, а шефът на Renault F1 Сирил Абитбул пое нова атака срещу постоянните оплаквания на Red Bull за качествата на френските мотори като обвини Ейдриън Нюи в лъжа и обясни, че англичанинът е прекарал целия си живот да се оплаква от доставчиците на двигатели, с които е работил.
Абитбул се постара да обясни, че проблемите на Red Bull не се крият само в ненадеждния и недостатъчно мощен мотор на Renault, тъй като шасито на тима страда от липса на достатъчно сцепление и е доста нервно в завоите.
След последните изявления на Абитбул пред медиите той обяви, че заминава за Малайзия и пусна в Twitter снимка на боксови ръкавици, които щял да сложи в багажа си. Със сигурност този уикенд няма да е никак лесен за Сирил, който отново трябва да се разправя с постоянно оплакващите се шефове на Red Bull.
Утре Абитбул ще участва в официалната пресконференция на ФИА, където ще говори и шефът на Red Bull Кристиан Хорнър.
Със сигурност обаче и двете страни ще демонстрират добро поведение на „Сепанг” преди да обявят дали ще продължат да работят заедно или ще развиват самостоятелно програмите си за участие във Формула 1.
Според непотвърдена информация Абитбул се е извинил за това, че е обвинил Нюи в лъжа и е обяснил, че е бил инструктиран от борда на директорите на Renault да отговори на поредицата оплаквания и нападки, идващи от Red Bull.
„В хода на сезона ще анализираме ситуацията и ще запознаем борда на директорите с информацията и нашите предложения – обясни Абитбул. – Във всеки случай, не става въпрос за тази година, тъй като ние имаме договор с Red Bull за два сезона, който е до края на 2016 и ние възнамеряваме да го изпълним.”
Как обаче Red Bull ще се сдобие с двигател за Формула 1, ако се раздели с Renault?
Предполага се, че най-реалистичният вариант е компанията да поеме финансирането на развитието на мотора на французите, вече в качеството си на клиент. Бившият гуру на моторите на Mercedes Марио Илиен и компанията Ilmor вече бяха ангажирани в процеса на подобряване на мотора на Renault, но не се знае дали той ще продължи да работи за французите или ще заеме страната на Red Bull. Източници от тима заявиха, че бившите световни шампиони планират съвместна работа с австрийската специализирана компания AVL, където има технически потенциал за развитие на двигатели от Формула 1.
Освен това, списание auto motor und sport разкри, че шефовете на Red Bull са поръчали собствена „VTT” система. VTT означава Virtual Test Track – електронна симулация, която позволява тестването на пълноразмерен болид и двигатели на закрито. Другите две компании във Формула 1, които притежават собствени VTT блокове са Mercedes и Honda.
„Когато се запитате защо един отбор има нужда от този най-висок клас динамометър, отговорът е само един: за да стане производител на двигатели”, се казва в материала на ams.
-
Секс, пиячка и Формула 1 - историята на великия Джеймс Хънт
0 - 0
-
Гран при на Австралия слага началото на най-дългия сезон в историята на Формула 1
0 -
Алонсо: Можех да сменя Хамилтън в Mercedes
0 -
Сезон 2016 във Формула 1 стартира днес в Барселона
0 -
Формула 1 има нужда от повече претенденти за титлата
0
0 коментара