Можеше ли Кими да спечели в Бахрейн?
Може би Райконен беше най-бързият пилот в неделя
Развитието на Гран при на Бахрейн, където победата спечели световният шампион Люис Хамилтън с Mercedes повдигна много въпроси за това дали Кими Райконен с Ferrari е можел да се пребори за първото място.
Финландецът беше по-бързият пилот на Скудерията и реди финала догони Люис, но вече беше твърде късно за атака.
Дали ако Райконен не беше спрял няколко обиколки по-рано за втората си смяна на гуми, точно когато губеше време заради износените си сликове, това нямаше да му донесе победата?
How do you keep Kimi Raikkonen motivated?
Ferrari think they've found a way... http://t.co/IGeHK8X7UR pic.twitter.com/Fj5LMT2Y8i
— BBC Sport (@BBCSport) April 20, 2015
Въпросът е много интересен, да видим обаче какъв ще е отговорът. Може би Райконен беше най-бързият пилот в неделя, но трябваше да се пребори с два важни проблема: той стартира едва четвърти и загуби много време преди първата смяна на гуми.
Финландецът се опита да реши първия проблем с атаката си срещу Розберг в началото, която го изведе едно място по-напред, но само три тура по-късно Нико си върна позицията – първото от трите изпреварвания срещу пилоти на Ferrari, които направи германецът, другите две бяха срещу Фетел.
Преди първата смяна на гуми стана ясно, че Райконен е по-бърз от Фетел, който се движеше пред него.
Кими веднага поиска по радиото Себ да го пропусне напред, но от Ferrari му отказаха, тъй като двамата със съотборника му караха с различни стратегии. Фетел и екипът му предприеха по-агресивна стратегия и той спря по-рано за първата смяна на гуми, за да може да прескочи Розберг.
В това време Райконен остана на пистата – неговата стратегия беше противоположна на тази на Фетел и това се видя при втората му серия обиколки, в които той кара със средно твърдите гуми. Така за последния си стинт Кими трябваше да е с меките сликове, за да може да атакува Mercedes във финалните обиколки.
Факт е, че стратегията на Райконен се разви по-добре от очакваното
– той демонстрира отлично темпо със средно твърдите гуми – във втората си серия от обиколки беше по-бърз от Фетел и Розберг и даваше времена като Хамилтън, въпреки че и тримата с по-бързите меки сликове.
Arrivabene says he tasked Ferrari's designers to produce a car to suit Kimi last December - http://t.co/6euv2FEbs0 pic.twitter.com/d89nyzJbrc
— ESPN F1 (@ESPNF1) April 22, 2015
Тук е и ключовият въпрос: дали Райконен не беше повикан твърде късно в бокса в края на тази серия от обиколки? Към този момент Кими губеше по 2 секунди на обиколка. Отговорът може да е следният: да, Кими закъсня с това спиране в бокса, но не с повече от една обиколка.
Дори и да беше спрял по-рано, накрая това нямаше да има кой знае какво значение.
С последния си комплект гуми – меките сликове, Райконен завъртя 17 обиколки, 19 щяха да са твърде много за меките гуми. Това щеше да го изведе близо Розберг две обиколки по-рано, но не е сигурно, че гумите щяха да позволят на Кими да атакува.
Райконен догони бързо Розберг, но прекара три обиколки зад него преди да го изпревари – Нико получи повреда в спирачките и това улесни финландеца.
Така че загубата на време в края на втората серия от обиколки изглежда оправдана
с оглед на темпото, което искаха да осигурят на Кими в бокса на Скудерията за финалните обиколки.
А въпросното спиране в бокса се забави с една обиколка защото Райконен имаше съмнения, които той изложи по радиото, че меките гуми са най-доброто решение за последната серия турове и от бокса го оставиха да помисли в рамките на една обиколка.
Така, че забавянето на този стоп не беше факторът, който лиши Райконен от шанс за победата в Бахрейн.
По-важни се оказаха другите два фактора.
Първо, стартовата позиция на финландеца. Ако Райконен беше тръгнал втори, от мястото на Фетел и с това състезателно темпо, надпреварата можеше да се развие изцяло в негова полза.
И второ, ако от Ferrari му бяха разрешили да изпревари Фетел в 8 обиколка, то Кими щеше по-рано да стигне до второто място и оттам нататък атаката му щеше да е по-лесна.
„Единственият проблем, който имам от началото на сезона е, че Фетел е по-бърз от мен в квалификациите, но в състезанието това се променя”, обясни Райконен в Бахрейн. Което означава, че изненадите от последния световен шампион на Скудерията далеч не са приключили.
0 коментара