Прогресът на Ferrari стресна Mercedes
Фетел и Райконен стигнаха на 0,3 секунди от Хамилтън
Пилотите на Mercedes признаха след двете петъчни свободни тренировки за Гран при на Канада, че напредъкът на Ferrari, подсилен от новата версия на мотора на италианците е факт.
Преди силният дъжд да удари втората сесия вчера Хамилтън оглави класирането с 1.15,988 минути за обиколка със супер меките гуми, а Фетел и Райконен останаха на малко над 0,3 секунди зад него и изпревариха Розберг с другия Mercedes.
Втората сесия не се разви по най-добрия начин за световния шампион, който катастрофира с гумите интермедия в силния дъжд, а след това обясни, че от тима са избрали тези гуми за него и за Розберг, за да може да се събере повече информация за поведението им на мокра писта.
„Мисля, че се представяме добре, но темпото на Ferrari вече е по-добро, най-вероятно заради новия двигател, така че ще е интересно – обясни след втората тренировка вчера Хамилтън. – Но все пак мисля, че ние все още сме по-силни.”
От италианския тим се опитаха да омаловажат подобренията по мотора на Ferrari и обясниха, че мощността му е нараснала с „не повече от 15 конски сили”.
Инженери от Mercedes обаче допълниха, че чистите стойности на мощността не са толкова важни, колкото работата на мотора в различни оборотни режими и реакцията му на командите на електронния блок, който ръководи работата му.
Точно в това отношение Mercedes има най-сериозно предимство, което се допълва и от най-голямата мощност на комбинацията двигател-хибридни установки, което пък осигурява най-висока скорост на правите на Хамилтън и Розберг.
За промените по мотора на Скудерията са отишли три от десетте „жетона” на отбора за развитието на двигателя в хода на сезона, а от Mercedes заявиха, че не са използвали „жетони” преди Канада.
Все още няма повече информация по въпроса, че ако тези промени по двигателя на Ferrari и доработките по нашите не се окажат успешни, то тимът ще се откаже от битката с Mercedes и ще хвърли повече усилия в развитието на колата и двигателя за следващия сезон.
Техническият директор на Ferrari Джеймс Алисън обясни, че според него предимството във Формула 1 все още е на страната на Mercedes.
„Още е трудно да оценим резултатите от петъчните тренировки – призна Алисън. – Заради проблемите с времето, някои от отборите работеха по различни програми, така че е трудно да се правят преки сравнения.”
„Колите на Ferrari са много бързи, явно вече са много близо до нас – допълни другият пилот на Mercedes Нико Розберг. – Трябва да поговоря с инженерите ми, за да решим какво ще направим по въпроса.
„В бокса на Ferrari знаят много по-добре какви са им шансовете срещу нас, тъй като те са наясно с нашето темпо, при нас промени по колата, а сега те виждат възможностите на новия им мотор, така че могат да направят сравнение, но няма да ни кажат какво са научили.”
Напредъкът на Ferrari определено ще направи по-интересна днешната квалификация, която се очаква да е изцяло на сухо, като така ще има по-малко изненади за пилотите.
Освен леката катастрофа на спирането за завой №10 вчера Хамилтън направи и едно завъртане, а след това обясни, че то е станало заради грешна реакция на електронния блок, управляващ работата на двигателя и диференциала, който е блокирал задните колела и Люис не е успял да реагира на навреме срещу тази намеса. След това проблемът е бил отстранен в бокса.
След шест състезания от началото на сезона Хамилтън води с 10 точки аванс пред Розберг, а авансът му се стопи в Монако, където грешка на Mercedes го повика в бокса за нови гуми малко преди края – така Нико поведе и взе победата, а Люис остана едва трети на финала.
0 коментара