Porsche спечели в Льо Ман

17-а победа за тима, този път двойна

Sportinglife
Sportinglife 17:50 ч., 14 Юни 2015
0
1147

Третият екипаж на Porsche: Нико Хюлкенберг, Ник Танди и Ърл Бамбър донесоха историческата 17-а победа на марката в 83-ото издание на легендарното състезание „24 часа на Льо Ман”. Тримата новаци на Porsche се състезават с прототипа 919 Hybrid с №19, чиято програма този сезон включваше само състезанията на „Спа” и в Льо Ман.

Хюлкенберг този сезон се състезава и във Формула 1, а за Ник Танди това беше първи старт с кола от LMP1. Бамбър пък е един от пилотите на Porsche с най-малък опит в състезанията за издръжливост, тъй като двамата с Танди идват от Суперкупата Porsche.

Екипажът с №19 завъртя 395 обиколки на пистата „Сарт”, което е само с 2 по-малко от рекорда на трасето, поставен през 2010 година.

С тази победа, първа за Porsche от 1998 година насам тимът сложи край на доминацията на Audi в последните издания на състезанието.

Успехът на Porsche беше допълнен от второто място на другия прототип на марката – 919 Hybrid с №17, каран от Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард. Снощи екипажът беше сред претендентите за първото място, но получи наказание от 1 минута заради изпреварване на Уебър при жълти флагове. Днес, пет часа и половина №17 беше на трето място, но успя да прескочи Audi с №7 и да го остави на трето място.

Миналогодишните победители Марсел Фаслер, Андре Лотерер и Беноа Трелюе с №7 Audi R18 TDI завършиха на 2 обиколки от победителя и на 1 от Porsche №17, а за разлика от предишни години, този път прототипите на Audi се оказаха по-склонни към дефекти в хода на състезанието.

Това е първа победа на Porsche в Льо Ман от 1998 година, а прототипите 919 Hybrid доминираха както в квалификацията, така и в състезанието днес, въпреки че темпото им в дълги серии от обиколки не беше много по-добро от това на Audi. Все пак победителите направиха с две спирания в бокса по-малко от екипажа с №7, а това, заедно с липсата на технически проблеми им помогна да се откъснат напред.

В клас LMP2 победата взе екипажът на KCMG с №47 с Oreca-Nissan, каран от Матю Хаусън, Матю Брадли и Никола Лапиер. Екипажът завърши на 9-о място в генералното класиране.

Единственият заводски Chevrolet Corvette с №64, който стартира в Льо спечели първото място в клас GT Pro и завърши на 17-а позиция в общото класиране. Колата караха Оливър Гавин, Томи Милнър и Джордан Тейлър и донесоха първи успех на марката в Льо Ман от 2011 година насам.

В категорията Am в клас GT първото място взеха пилотите на SMP Racing с Ferrari 458 Italia с №72: Виктор Шайтар, Андреа Бертолини и Алексей Басов.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията