Red Bull потъва до дъното на стартовата решетка?
Рикардо и Квят може да получат нови мотори за уикенда
Дали в домашното състезание на Red Bull тази неделя двамата пилоти на тима Дениъл Рикардо и Даниил Квят няма да се озоват на някои от последните места на стартовата решетка?
За голямо неудоволствие на Дитрих Матешиц и доктор Хелмут Марко това е повече от реална възможност.
Трудностите на Red Bull от началото на сезон 2015, свързани с двигателите на Renault бяха зрелищно засенчени от кризата, в която са изпаднали McLaren и Honda, но това не означава, че в Милтън Кийнс нещата вървят добре.
Бившите световни шампиони сега са далеч дори от формата си от миналата година, когато Рикардо взе три победи.
Въпреки проблемите на Renault, малко преди началото на европейския сезон във Формула 1 стана ясно, че шасито RB11 също има недостатъци, които дърпат тима назад.
А резултатите на Red Bull този сезон са най-малкото обезкуражаващи и дори вечно усмихнатият Рикардо призна, че тимът „потъва” и трябва да се вземат спешни мерки.
Нито Дениъл, нито Квят са успели да стигнат до подиума от началото на сезона, а освен това нито един от двамата няма по-добро класиране на старта от 4-о място.
Преди две седмици в Монреал Red Bull записа ново най-лошо представяне, след като пилотите на Кристиан Хорнър бяха затворени с по една обиколка от Люис Хамилтън и Mercedes.
„Мислех, че не можем да се представяме по-зле, но в Канада разбрах, че и това е възможно – коментира Рикардо. – Дотогава мислех, че най-лошата част от сезона е останала зад нас, но се оказа, че греша. Явно и това още не е дъното.”
Гран при на Австрия този уикенд ще е по-трудна за тима дори от състезанието в Монреал. Очаква се Рикардо и Квят да получат наказание за смяна на двигателите, с които карат, а това ще им донесе по 10 места назад на стартовата решетка – неприятно начало на сезона пред въодушевената австрийска публика.
„Изглежда, че ще се наложи моторите и на двете коли да бъдат сменени този уикенд – информира Sky Sports. – Това носи наказание от 10 места, но освен това, това ще са петите мотори на пилотите на отбора.
„Трасето в Австрия има много общо с това в Канада, основно заради факта, че мощността на двигателя е решаваща за доброто представяне и бързите обиколки.
„В Канада Рикардо и Квят стигнаха до осмото и деветото място в квалификацията, което означава, че ако сега повторят това класиране и бъдат наказани с по 10 места, то двамата ще се озоват в дъното на стартовата решетка за домашния старт на тима.”
В Red Bull от доста време са наясно, че смените на моторите са неизбежни, както и вървящите с тях наказания. Но Рикардо предположи, че част от състезанията трябва да бъдат жертвани, а моторите сменяни по-често, за да се даде шанс на Renault да работи сериозно по надеждността на двигателите си и да може тимът да мине напред.
80% от всяка обиколка на „Ред Бул ринг” се кара на пълна газ, което означава, че мощността на двигателя е решаваща – както и миналата година тук предимство ще имат Mercedes и Williams, а във Ferrari се надяват на по-дълги и бързи обиколки със супер меките гуми, които да им дадат шанс за място на подиума.
В Red Bull са наясно, че пилотите им най-вероятно ще останат далеч от точките, но смяна на моторите в Австрия е добро решение за следващите стартове.
На „Силвърстоун” мощността също е много важна, но по-свежите двигатели или пък следващите агрегати на Renault може да помогнат за по-добро представяне на по-бавните трасета в Будапеща и Сингапур, където мощността не е толкова важна за сметка на механичното сцепление и поведението на колата в завоите – нещо, което все още силата на болидите, проектирани по ръководството на Еюдриън Нюи.
Само преди три месеца Дитрих Матешиц заплаши, че ще напусне Формула 1, ако не се намери алтернатива на слабите и ненадеждни мотори на Renault.
Сега, ако и двамата му пилоти се озоват на дъното на стартовата решетка в домашния му старт, дали това няма да се окаже капката, от която да прелее чашата и съдбата на Red Bull и Toro Rosso да се реши неочаквано бързо?
0 коментара