Пет неща, които научихме от Гран при на Австрия
Пропагандата на Red Bull не познава граници, а Бърни става все по-вреден
Пилотите на Mercedes взеха пета двойна победа за тима за осем старта във Формула 1 от началото на сезона, този път обаче първи завърши Нико Розберг, следван от Люис Хамилтън.
Превъзходството на световните шампиони се видя ясно на бързата и трудна „Ред Бул ринг”, а надеждите на Ferrari, че Себастиан Фетел ще може да притисне двамата лидери се изпариха още в началото, когато германецът изостана безнадеждно от пилотите на Mercedes.
Но това далеч не е всичко от Гран при на Австрия, ето ви пет интересни неща, върху които можем да помислим.
Защо всички побързаха да отпишат Розберг от битката за титлата?
Всеки път когато Нико изглежда победен, той намира начин да се върне в голямата битка. Всеки път и е глупаво от страна на специалистите във Формула 1 да бързат да зачеркнат шансовете му срещу Люис Хамилтън. При това не става въпрос само за британските авторитети във Формула 1. В Австрия Нико направи брилянтен старт, поведе и в хода на състезанието поддържаше такова темпо, което да не даде никакви надежди на Люис за атака.
Началото на сезона за Нико беше трудно, но той вече има три победи в осем старта и е само на 10 точки от водача в класирането.
От друга страна, състезателният уикенд на Люис Хамилтън се получи малко странен. В тренировките се получи объркване с програмата му, той направи много грешки и едва в последната част на квалификацията в събота успя да блесне с обиколката, която му донесе първата позиция на старта, но веднага след това излетя от трасето. За негов късмет същото стори и Нико и не успя да го измести от първата позиция.
След като загуби старта и спринта към първия завой Хамилтън в нито един момент не застраши новия водач, а наказанието от 5 секунди, дошло след лекомислена грешка предреши изхода на надпреварата.
Формула 1 е интересна, но McLaren се представя зле
За щастие Кими Райконен и Фернандо Алонсо са невредими след ужасяващия им инцидент в първата обиколка и финландецът се размина с гилотинирането. Кими просто изпусна контрола над колата си при ускорението и от това дойде и удара с Алонсо и оттам следващия удар в мантинелата.
Като цяло McLaren записа ужасяващ уикенд в Австрия. Алонсо и Дженсън Бътън бяха бавни в квалификацията, а заради многото сменени неща по колите им двамата получиха наказания от по 25 места назад на стартовата решетка. За осем старта и потенциални 16 финала общо за двамата пилоти, Алонсо и Бътън имат общо 10 отпадания, а Дженсън донесе единствените точки на тима с 8-ото си място в Монте Карло.
Наказанията във Формула 1 вече са абсурдни
Да, McLaren и Honda се представят слабо, но феновете трудно приемат, че пилотите на тима бяха наказани с общо 50 места назад на старта, като се има предвид, че в шампионата участват 20 пилоти, които се подреждат на 10 редици и една от тях е за Алонсо и Бътън. В допълнения заваляха другите санкции: спиране в бокса, минаване през алеята пред боксовете и т.н.
В един момент натрупването на наказания обърква всички и малцина могат да сметнат кой къде ще стартира, след като има повече от трима наказани пилоти.
Дали ако се въведат парични санкции за тимовете, това няма да подобри нещата? Все пак е жалко да гледаме двама от най-добрите пилоти в съвременната Формула 1 да са постоянното присъствие на последна редица.
Политическата машина на Red Bull не признава граници
Red Bull продължава да нанася удари по имиджа на Формула 1 само и само да обърна внимание на собствените си проблеми. И PR отделът на тима удари дъното в Австрия, след като събра няколко отделни изказвания на Ники Лауда и ги публикува като интервю в списанието на отбора със заглавието „Какво не е наред с Формула 1?”. Без обаче да си направи труда да уведоми Ники за това си хрумване.
Донякъде е обяснимо защо публиката на Гран при на Австрия, която е домашен старт за Red Bull, беше по-малко в сравнение с миналата. Да, Дитрих Матешиц има право да се оплаква, но той сигурно знае, че няма отбор във Формула 1, който винаги и постоянно да печели, всеки е минал през някаква криза. Сега е ред на Red Bull.
Бърни Екълстоун става все по-вреден
По времето на Макс Мозли ФИА често използваше едно противоречиво правило, според което наказваше противниците на бившия президент. Това правило защитаваше „репутацията на спорта” и се използваше като политическа бухалка срещу всеки, който създава проблеми.
Ако сега Жан Тод действа по правилата на Мозли, то Бърни Екълстоун му дава идеалната възможност да го накаже сурово. Все пак, Бърни обясни Австрия, че „инженерите във Формула 1 са създали боклук, който той трябва да продаде”. Боклукът, естествено са новите правила и новите мотори, срещу които Бърни се бори от години.
Всъщност Бърни трябва да спре да се оплаква и да признае, че като човекът, който ръководи спорта, точно той е отговорен за настоящата ситуация и пак той трябва да оправи нещата.
0 коментара