Алонсо кара за най-много пари

McLaren е на път да плати най-скъпите точки в историята на Формула 1

Sportinglife
Sportinglife 15:05 ч., 06 Юли 2015
0
434
GETTY IMAGES

Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо остава най-скъпоплатеният пилот във Формула 1 и този сезон, но през 2015 завръщането му в McLaren ще отбележи може би най-скъпите точки, спечелени от пилотите на тима в историята на компанията на Рон Денис.

Алонсо кара срещу 38 милиона евро на сезон, а вчера взе първата си точка за годината – 10-о място в Гран при на Великобритания, като завърши на 1 обиколка от победителя Люис Хамилтън.

Заплатите във Формула 1 през сезон 2015

1. Фернандо Алонсо, McLaren 38 милиона евро

2. Себастиан Фетел, Ferrari 26,8 милиона евро

3. Люис Хамилтън, Mercedes 25,4 милиона евро

4. Кими Райконен, Ferrari 18,3 милиона евро

5. Нико Розберг, Mercedes 14 милиона евро

6. Дженсън Бътън, McLaren 10 милиона евро

7. Фелипе Маса, Williams 4,2 милиона евро

8. Нико Хюлкенберг, Force India 4,2 милиона евро

9. Серхио Перес, Force India 4,2 милиона евро

10. Ромен Грожан, Lotus 4,2 милиона евро

11. Пастор Малдонадо, Lotus 4,2 милиона евро

12. Валтери Ботас, Williams 1,8 милиона евро

13. Дениъл Рикардо, Red Bull 1,6 милиона евро

14. Даниил Квят, Red Bull 700 000 евро

15. Макс Верстапен, Toro Rosso 280 000 евро

16. Карлос Сайнц, Toro Rosso 280 000 евро

17. Фелипе Наср, Sauber 140 000 евро

18. Маркус Ериксон, Sauber 140 000 евро

19. Уил Стивънс, Manor 70 000 евро

20. Роберто Мери, Manor 70 000 евро

Световният шампион Хамилтън наскоро преподписа с Mercedes, което успокои трансферния пазар във Формула 1, а сумата по новия му договор се оказа близка до тези, които месеци наред спрягаха медиите – 25,4 милиона евро. Това му отрежда трето място в световния шампионат.

С 1,4 милиона евро повече ще получи за тази година новата звезда на Ferrari Себастиан Фетел, който вече има една победа с италианския тим – в Малайзия и редовно се качва на подиума с подобрения болид на Скудерията. 

Информацията за доходите на пилотите беше изнесена от списание Paddock и не е достатъчно детайлна, за да стане ясно дали в тези суми влиза само заплатата на звездите или и бонусите за победи и точки.

Топ 5 по заплати допълват другите двама пилоти на отборите, които са в челото на класирането. Кими Райконен, чийто договор с Ferrari изтича в края на този сезон и все още не се знае дали тимът ще упражни опцията си да го задържи за още една година, се състезава за 18,3 милиона евро. Райконен е последният световен шампион на Скудерията във Формула 1 с титлата си от 2007 година и наскоро беше определен за най-популярния пилот в шампионата, но въпреки това бъдещето му в Маранело остава несигурно.

14 милиона евро пък е заплатата на вицешампиона за 2014 година Нико Розберг, който преподписа по-рано с Mercedes и този сезон отново е в ролята на догонващ на Хамилтън, който с победата си на „Силвърстоун” увеличи аванса си в класирането на 17 точки.

Другият пилот на McLaren Дженсън Бътън се състезава за 10 милиона евро на сезон и това му отрежда шестата позиция в класацията по заплати. Бътън има повече точки от Алонсо – 4, спечелени с 8-ото му място в Монте Карло, но темпото на McLaren и там не беше особено високо.

По-нататък в класирането идват петима пилоти със заплати в размер на 4,2 милиона евро, като това заплащане е впечатляващо за моментните финансови възможности на отборите, за които карат. Двамата пилоти на Force India Нико Хюлкенберг и Серхио Перес са с изравнено заплащане, толкова получава и бразилският ветеран на Williams Фелипе Маса.

На толкова е закована и заплатата на двамата пилоти на Lotus Ромен Грожан и Пастор Малдонадо, но с уговорката, че в компанията на Жерар Лопес парите обикновено се бавят доста време, което навремето беше и причината Кими Райконен да действа активно, за да се върне във Ferrari.

Доста по-скромни са заплатите на две от изгряващите звезди във Формула 1. Валтери Ботас от Williams кара за 1,8 милиона евро, а ако в британският тим искат да го задържат, то за догодина ще трябва да ревизират заплащането на финландската звезда.

Подобно е и положението при Дениъл Рикардо – 1,6 милиона евро. В Red Bull по традиция заплатите са по-ниски, но премиите за победи и точки са по-високи, но този сезон Дитрих Матешиц ще реализира сериозна икономия от това перо с оглед представянето на тима му. Рикардо обаче е желан от Ferrari и това ще е силен аргумент при преговорите му с тима за 2016 година.

Топ 10 затваря другият пилот на Red Bull Даниил Квят, който кара за 700 000 евро на година.

На дъното на класирането са двамата пилоти на Manor Уил Стивънс и Роберто Мери с по 70 000 евро годишна заплата, но тъй като техните спонсори плащат на тима, за да карат те, то в този случай става въпрос за процент от парите на рекламодателите, които пилотите харчат за самолетни билети, хотели и т.н, т.е с тях си покриват разходите в рамките на сезона.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията