Федерер печели по 106 долара на минута

Той е най-продаваемият спортист в света

Sportinglife
Sportinglife 17:35 ч., 23 Юли 2015
0
861
GETTY IMAGES

Инициалите „RF” за поредна година са най-продаваемите две букви в световния спорт и по официални данни носят на притежателя им – Роджър Федерер, около 56 млн. долара само от спонсорски договори през 2015-а, което прави по 106 долара на минута!

Макар Маестрото отново да преклони глава пред Новак Джокович на финала на Уимбълдън, швейцарецът е на доста милиони пред световния №1 в класацията на най-продаваемите атлети на London School of Marketing. Подреждането взима предвид приходите на спортистите от рекламни и спонсорски договори, както и популярността и влиянието им в обществото.

Класацията

1. Роджър Федерер (тенис)

2. Тайгър Уудс (голф)

3. Фил Микелсън (голф)

4. Леброн Джеймс (баскетбол)

5. Кевин Дюрант (баскетбол)

6. Рори Макилрой (голф)

7. Новак Джокович (тенис)

8. Рафаел Надал (тенис)

9. Махендра Синг Дони (крикет)

10. Кристиано Роналдо (футбол)

11. Кобе Брайънт (баскетбол)

12. Мария Шарапова (тенис)

13. Лионел Меси (футбол)

14. Юсеин Болт (лека атлетика)

15. Неймар (футбол)

16. Анди Мъри (тенис)

17. Кей Нишикори (тенис)

18. Дерек Роуз (баскетбол)

19. Флойд Мейуедър (бокс)

20. Серина Уилямс (тенис)

„Федерер може и да не е печелил нова титла от Големия шлем през последните години, но неговата личност и характер го правят изключително атрактивен – коментира Жак де Кок, член на екипа от експерти, изготвил класацията. – Има четири ключови причини за големите марки да предпочетат даден атлет пред друг.

Първата е култовият статут на големите звезди, който влияе изключително сериозно на традиционно трудната за достигане мъжка аудитория между 16 и 30-годишна възраст.

Втората е огромната гледаемост на спорта, която го превръща в прекрасна платформа за популяризирането на марките.

Трето – обвързването на дадена звезда с производител е още една гаранция за качеството на продуктите му и това важи в огромна степен за спорта.

И последното, но доста важно обстоятелство е, че личните качества на атлета, неговата честност, трудолюбивост, отдаденост и умения се прехвърлят и върху продуктите, които той рекламира. Подобно влияние е много търсено от институции, които не са тясно свързани със спорта, като банки и застрахователни агенции.”

Елегантността и лекотата, с която Федерер се задържа по върховете на един от индивидуалните спортове с най-жестока конкуренция е най-сериозният му аргумент на пазара. Точно заради тази уникална аура, инициалите „RF” ще са фактор дълго след отказването на Роджър от професионалния тенис.

Маестрото е велик шампион с неповторим финес, който освен това си е изградил имидж и на честен и земен мъж. Ако спортният му образ е запазена марка по целия свят, то чисто човешките му качества го правят изключително обичан и уважаван в родната му Швейцария. Фактът, че идва от относително малка страна автоматично го свързва с очаквания за скромност, които 17-кратният шампион от Големия шлем оправдава с непоклатимо постоянство.

Тенисът доминира

Тенисът доминира в класацията за най-продаваемите спортисти с цели 7 участника сред първите 20 в света.

Разбира се, Роджър Федерер е на върха, световният №1 Новак Джокович е под №7, а водачката в ранглистата при жените – Серина Уилямс, затваря продреждането, в което са още Рафаел Надал, Анди Мъри, Кей Нишикори и Мария Шарапова.

Федерер помага на децата в Малави

Роджър Федерер използва паузата след Уимбълдън, за да замине за Малави, където фондацията му задвижи съвместен проект с местни организации и откри дом за деца в неравностойно положение.

„За мен ще е истинска радост, ако мога да помогна на тези малчугани да получат нормално образование, защото смятам, че го заслужават не по-малко от всички други”, коментира швейцарецът.

Това му печели допълнителни дивиденти, но разбира се, дори и Федерер има своите ограничения в маркетингов аспект. За разлика от Борис Бекер например, Роджър не е ВИП член на колонките с клюки във вестниците и списанията. Но за големите компании, които не разбитат на принципа „лошата новина също е добра новина”, Маестрото е предпочитан избор. Доказателство са дългогодишните му партньорства с гиганти в своите сектори като Nike, Rolex, Credit Suisse, Mercedes-Benz.

„Роджър е естествен, честен и щедър човек, който отделя много от времето си на своите партньори, както и на фондацията му, която помага на десетки хиляди деца по целия свят. Компаниите търсят модели за подражание и Федерер е най-добрият сред тях”, в характерния си събран, но хирургически точен стил, мениджърът му Тони Годсик обясни, как Маестрото остави зад себе си футболни суперзвезди, голфъри, баскетболисти, лекоатлети и т.н.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията