Фетел се хвърли да защитава Ferrari
Бриаторе и Хакинен заеха страната на Pirelli
4-кратният световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел побърза да защити Ferrari във войната с Pirelli, която се разгоря след Гран при на Белгия заради спуканата гума на германеца.
След финала той нападна остро доставчика на гуми във Формула 1 и обясни, че подобни инциденти са недопустими, а от Pirelli му отговориха, че Себ и тимът са поели твърде голям риск с многото обиколки, навъртени с един комплект гуми и затова е дошло спукването.
Реакцията на Фетел дойде след публикация във вестник La Gazetta dello Sport, в която се твърди, че пилотът е бил много ядосан заради избора на рисковата стратегия с едно спиране в бокса, заради която гумата му се спука малко преди финала.
„Искам да изясня нещата – написа Себ в изявление, публикувано на личната му страница в интернет. – Тимът и аз заедно решихме каква ще е стратегията ми за състезанието в Белгия.
„Аз подкрепям тима и тимът ме подкрепя. Това ни прави отбор. Стратегията ни в нито един момент не е била рискована. Тимът няма вина за това.”
От изявлението на Фетел става ясно, че той все още е ядосан на Pirelli заради спуканата гума, но това явно не важи за Нико Розберг, който претърпя подобен инцидент в петък в хода на свободните тренировки.
„Знам как се чувства Себастиан, след като първо избухна гумата му, а след това и ядът му – написа Розберг в колонката си за вестник Bild. – Пилотите често са в плен на силните емоции и това е нормално. Ние имаме приятели и роднини, справяме се с опасности и винаги сме под сериозно напрежение, за да дадем всичко по силите ни, за да се представим добре на пистата.”
В същото време бившият шеф на тима на Renault Флавио Бриаторе зае страната на Pirelli в спора с Ferrari и хвърли вината за инцидента изцяло върху Скудерията.
„Вижте, ситуацията е проста – обясни Бриаторе пред вестник La Repubblica. – Преди състезанието получаваш прогноза и съвет колко спирания в бокса трябва да направиш, за да изкараш състезанието и да нямаш проблеми с гумите. След това изпълняваш тази програма в зависимост от стратегията, която си избрал.
„Гумите са много важен компонент за представянето на пистата и след като са ти казали, че трябва да караш с две или три спирания в бокса, а ти решаваш да изкараш състезанието с една смяна на гуми, рискът е за твоя сметка. Нещата може и да се получат, но ако това не стане, то не можеш да обвиняваш доставчика на гуми.”
Бриаторе не пожела да критикува по-сериозно Фетел или Ferrari и обясни, че „цялата тази шумотевица около „Спа” всъщност е добра за Формула 1”.
„Поне медиите отново говорят за Формула 1 – допълни Бриаторе. – Ако го нямаше това, просто всички щяха да отбележат, че Хамилтън пак е спечелил.”
Двукратният световен шампион Мика Хакинен се съгласи с Бриаторе, че стратегията на Фетел на „Спа” с едно спиране в бокса е била твърде рискована.
„Ще ви дам само един пример – обясни финландецът. – При минаването през завоя „Червената вода” аеродинамичното притискане е много силно и натоварва сериозно колата, като идеята е да я залепи за пистата. Съответно и към бордюрите, през които пресичат пилотите, което означава, че натоварването върху гумите също е много сериозно.
„Всички отбори се опитват да анализират колко дълго могат да издържат гумите при подобни натоварвания, а това означава, че не трябва да поемаш твърде много рискове.”
0 коментара