Renault прави щедра оферта за Lotus
Компанията предлага 57,7 милиона евро за 60% от тима
Изтичането на информация от преговорите между Renault и собственика на тима от Формула 1 Lotus Жерар Лопес обещава интересна финална част на общуването между двете страни.
Според списание Auto Hebdo, френският автомобилен гигант е направил щедра оферта на собственика на компанията Genii, която контролира Lotus.
Изданието съобщи, че Renault предлага 57,5 милиона евро за 60% от акциите на Lotus, което на практика означава, че оценката на тима е почти 100 милиона евро.
Което не е никак малко, като се има предвид, че в последните сезони Lotus се представя под очакванията, а тимът беше напуснат от големите си звезди Кими Райконен и Джеймс Алисън, като сега и двамата са във Ferrari.
Това е единият вариант за промяна на собствеността в Lotus, като той предвижва и още интересни неща: 10% от акциите ще са за 4-кратния световен шампион във Формула 1 Ален Прост, а Лопес ще запази 30% от тима плюс възможността да заеме поста съветник на тима.
Завръщането на Прост във Формула 1 като съсобственик на отбор е интересно, като се има предвид, че краха на неговия тим, който носеше името му, Професора заяви, че никога повече няма да се заеме с нещо подобно.
Все още обаче няма информация дали Прост ще финансира сам покупката на тези 10 процента от отбора.
Също така не се знае и дали Прост се е отказал от битката да е шеф на тима и ще се задоволи само с ролята на акционер.
Доскоро се смяташе, че той и настоящият бос на Renault F1 Сирил Абитбул са основни фаворити за поста, като представянето на Сирил е впечатляващо, тъй като той се оказа единственият, който успя да даде отпор на вечните хленчове и оплаквания, които се чуват от Red Bull по въпроса за проблемите на турбо моторите на Renault.
Френското издание обясни, че има и други варианти за завръщането на компанията като конструктор във Формула 1, отново през Lotus, но този е най-вероятният.
Когато Renault се изтегли от Формула 1 след скандала „Крашгейт”, с който Флавио Бриаторе нанесе сериозни щети върху имиджа на компанията, тимът на марката беше продаден на Лопес.
Той направи скромни инвестиции, за да го закрепи в средата на колоната и го прекръсти на Lotus. След това обаче последва възход с връщането на Райконен във Формула 1 и сполучливия болид на Алисън за сезон 2012, но всичко това беше допълнено от почти перманентната финансова криза, в която се намира Lotus.
Лопес е може би единственият собственик на отбор във Формула 1, който редовно уговаря Бърни Екълстоун да му изплати предварително парите от тв правата, заработени от тима му.
Освен това, преди да напусне Кими Райконен разкри, че в два поредни сезона тимът е бавил почти по цяла година заплатата му, което също не се прие добре, а да не забравяме, че точно финландецът беше голямата звезда в отбора и успя да привлече сериозен зрителски интерес към проекта на Лопес.
В офертата на Renault има и друга особеност – Лопес ще получи веднага 7,5 милиона евро, ако се съгласи на сделка, а останалите 50 милиона ще му бъдат изплащани в рамките на следващите 10 години.
През юни Карлос Гон заяви, че Renault е достатъчно голяма и богата компания, за да участва в който световен шампионат реши, стига сметката за инвестициите да излезе.
Но това явно не е означавало, че ще затрупа Лопес с пари на секундата, въпреки че оценката на тима му определено е повече от щедра.
0 коментара