Ако Renault купи Lotus…
Сделката може да има интересни последици
Сделката за купуването на Lotus изглежда все по-вероятна, а големият бос на Renault Карлос Гон води финални преговори с Бърни Екълстоун за допълнителното финансиране на бъдещия заводски тим на компанията.
Ако обаче Renault си върне тима, който навремето продаде на Жерар Лопес, това ще има последствия в няколко посоки. И няма да означава само, че във Формула 1 се е върнал още един автомобилен производител, който всъщност е най-важното.
Red Bull и Renault може да се разделят с достойнство
Ако компанията купи Lotus, това ще помогне на Red Bull да се отскубне от договора за доставка на двигатели, който е със срок до края на 2016 година. Със завръщането си със заводски тим, Renault ще може да се отдалечи от постоянните оплаквания от страна на Red Bull и няма да изглежда като изоставения ненадежден партньор.
Освен това, ходът на Renault ще размести картата на доставка на двигатели. Toro Rosso ще последва Red Bull към Ferrari, а Lotus ще стане Renault с двигатели на Renault. Това ще отвори едно свободно място при Mercedes и най-вероятно то ще бъде заето от Manor.
Финансова стабилност за Lotus
Финансовите кризи в Lotus са вече легендарни, така че сделката дава надежда на всички в тима, че те най-после ще останат в миналото. В същото време рискът за Renault е голям и в началото напрежението ще е огромно, за да може новият тим да влезе в челото.
Което означава, че може да има много персонални промени, ако нещата не потръгнат. Но по-важното е, че бъдещето на Lotus ще стане доста по-предвидимо.
Жълтото може да се върне на стартовата решетка
Жълтото е официалният състезателен цвят на Renault и завръщането към него ще е добро решение на фона на сериозния брой тъмни на цвят болиди в момента. Жълтото и много по-малко черно ще са отлична комбинация, както беше и преди.
Renault може да стане изцяло френски тим
Ferrari е тимът-гордост на Италия, дали Renault може да постигне същото с Франция? В Германия приемат така Mercedes, въпреки че базата на тима е в Англия, но явно това не пречи.
Най-вероятно шеф на тима ще е френската легенда Ален Прост, шаситата и двигателите ще са френски, спонсорите – също, а Ромен Грожан има огромен шанс да е пилот №1 на тима. Липсва само Гран при на Франция...
Бъдещето на Малдонадо ще е под въпрос
Мястото на Малдонадо във Формула 1 се крепи единствено на парите на PDVSA, но с идването на Renault те няма да станат излишно, просто няма да са толкова жизненоважни както досега. А дали Пастор ще издържи на прякото сравнение с Жан-Ерик Верн ако двамата се борят за титулярно място?
0 коментара