Надеждите на Red Bull потънаха край брега на Сочи
Гран при на Русия: Скучни тренировки, дъжд и писта, залята с дизелово гориво
Голямата новина от първите свободни тренировки за Гран при на Русия днес беше, че бившите световни шампиони от Red Bull остават без мотори за догодина.
Ударът дойде от Ferrari, където са решили да не доставят двигатели на Red Bull, предишният вариант беше тимът да получава мотори от предишния сезон, сега обаче отказът е тотален.
Това повтаря решението на Mercedes и дава два варианта на Red Bull. Първият е големите усти Кристиан Хорнър и доктор Хелмут Марко да преглътнат всички критики и оплаквания, които направиха по адрес на Renault и да подновят преговорите с досегашния си доставчик, а вторият е двата тима на Дитрих Матешиц да напуснат Формула 1.
Според информация на auto motor und sport от днес е отказът на Скудерията да доставя каквито и да е мотори на Red Bull.
До вчера от лагера на бившите шампиони се чуваше само, че те искат конкурентен мотор и няма да приемат за догодина двигатели версия 2015.
Всъщност, италианският удар е още по-болезнен, тъй като от Ferrari са направили уточнението, че нямат нищо против да осигуряват двигатели на по-малкия тим на Матешиц – Toro Rosso, но не и на големия – Red Bull.
Причините за това са две.
Първата е, че с добър двигател Red Bull ще е много опасен съперник на всеки от големите отбори и италианците може да се окажат в неприятната ситуация да губят срещу клиента си.
Втората е, че отношението, което демонстрираха шефовете на Red Bull към Renault от началото на миналия сезон, създаде много неприятно впечатление у феновете, медиите и потенциалните им партньори.
От тима твърдяха, че те печелят и губят заедно с Renault, но в действителност се случваше точно обратното и френската компания обра всички негативи, въпреки че не всички проблеми бяха предизвикани от новите й турбо мотори.
Сега завръщането на Red Bull при Renault е под въпрос, най-малкото защото компанията все още не е обявила какво ще прави във Формула 1 – дали ще купи Lotus или ще се оттегли.
Големият шеф на Renault Карлос Гон вече обяви, че компанията няма да е само доставчик на мотори. Така че, ако има бавене на топката от страна на Renault при евентуалните нови преговори с Red Bull, то може да доведе дотам, че Матешиц да продаде на французите големия си отбор, което ще е доста по-добра сделка в сравнение с придобиването на закъсалия финансово и потънал до уши в дългове тим на Lotus.
Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун заяви днес в Сочи, че Red Bull ще намери мотори и двата тима на Матешиц ще останат в световния шампионат.
Докато течаха тези преговори за спасяването на Red Bull, руснаците не се представиха особено добре на пистата – първата тренировка беше съкратена с 30 минути заради забавеното почистване на гигантска следа от дизелово гориво, останала от минаването на един от багерите по пистата.
Въпреки това, в тези 60 минути най-добро време даде Нико Хюлкенберг с Force India – 1.44,355 минути, а за втората тренировка заваля силен дъжд. В нея първи завърши Фелипе Маса с Williams – 2.00,458 минути, но времена записаха едва осем пилоти.
И тъй като днес отборите пропуснаха страшно много ценно време за подготовка за състезанието, утрешната последна свободна тренировка преди квалификацията ще е невероятно напрегната и интересна.
-
Секс, пиячка и Формула 1 - историята на великия Джеймс Хънт
0 - 0
-
Гран при на Австралия слага началото на най-дългия сезон в историята на Формула 1
0 -
Алонсо: Можех да сменя Хамилтън в Mercedes
0 -
Сезон 2016 във Формула 1 стартира днес в Барселона
0 -
Формула 1 има нужда от повече претенденти за титлата
0
0 коментара