Рали Дакар 2015: Марк Кома и преследвачите
Броени дни преди началото на рали Дакар 2015 ще ви представим претендентите за първите места
Броени дни преди началото на рали Дакар 2015 ще ви представим претендентите за първите места, както в генералното класиране, така и в отделните категории.
Започваме с мотоциклетистите.
Кома притежава всичко, за да успее в Дакар – талант, скорост, късмет, физическа сила и опит, много опит.
Tweeeet me!Tе се борят сами срещу тежките етапи, срещу времето и трудната навигация, а в началото на януари като фаворит в колоната ще стартира каталунската звезда на КТМ Марк Кома.
Кома е в отлична форма, макар и да се приближава към края на кариерата си на две колела, със сигурност обаче има сили за поне още две участия в Дакар, като всеки път ще е фаворит.
В последните десет години Кома и Сирил Депре си поделиха победите – 4 за испанеца и 5 за французина.
Но Сирил се отказа от моторите и ще го гледаме зад волана на прототип на Peugeot.
Кома притежава всичко, за да успее в Дакар – талант, скорост, късмет, физическа сила и опит, много опит.
Твърде често, в етапите, където скоростта и навигацията са решаващи, Кома нанася удара си, който му осигурява лидерската позиция и/или комфортна преднина.
С оглед на подкрепата, която ще получава от тима на КТМ, Кома е безспорният претендент №1 за победата.
Así 'surfean' las dunas del #Dakar Marc Coma y Joan Barreda http://t.co/MF7lSWRvWu #Dakar2015 @AMV_seguros @dakar pic.twitter.com/8FIvICVKG6
— motocuatro.com (@motocuatro) December 30, 2014
Какво обаче да очакваме от неговите конкуренти и кои са те?
Да започнем с по-младите пилоти, които ще са големите звезди в близко бъдеще.
Естествено, на челна позиция тук е Жоан Бареда (Honda), който се очаква да е най-сериозният съперник на Кома победата, както беше и тази година.
Феновете и медиите обожават дивото му и понякога рисково пилотиране, а 31-годишният испанец притежава харизмата и скоростта на най-великите шампиони в историята на Дакар.
Той винаги се бори докрай и в лагера на Кома са наясно с това.
Почти същото обаче може да се каже и за Сам Съндърланд (KTM) – 25-годишният британец живее и тренира в Дубай и пясъчните дюни вече са нещо повече от втори дом за него.
Тази година Сам спечели втория етап в Дакар, но остана без двигател на следващия ден – тогава това беше тежък удар за Honda. Сега амбициите му се простират от етапна победа до първото място в генералното класиране, в зависимост от това как ще тръгне състезанието.
Ветераните сред съперниците на Кома може би са по-опасни.
Започваме със звездата на Honda Пауло Конкалвеш.
В последните две години португалецът преживя доста по етапите на Дакар – през 2012 той помогна на Депре да се измъкне от голяма и дълбока кална дупка, но затъна в нея и Депре отпраши напред, оставяйки „водоносеца” му се оправя сам.
Превъзходството на КТМ
От 2001 насам всяко едно издание на рали Дакар при мотоциклетистите е печелено от пилот на КТМ, което означава, че Марк Кома и компания стартират за 14-а поредна победа за австрийската марка.
Досега успехите на КТМ са 13, тъй като през 2008 ралито не се проведе.
Рали Дакар стартира на 4 януари в неделя и маршрутът му минава през Аржентина, Боливия и Чили.
През 2014 победата беше за Марк Кома, който на финала имаше почти два часа аванс, а след това той спечели и световната титла в крос кънтри ралитата – шеста титла за испанеца в тази надпревара на ФИМ.
Рали Дакар ще има 13 състезателни етапа, а общият маршрут за мотоциклетистите ще е с дължина 9295 километра, от които състезателните са 4752.
А през 2013 Конкалвеш избухва в сълзи, след като моторът му Honda избухна в пламъци и изгоря след теч на гориво. Пауло е много бърз, но няма късмет, досега няма финал в Топ 10, може би е време това да се промени.
Оливие Пен води атаката на Yamaha и през 2013 беше начело в класирането на Дакар в продължение на 4 дни, като след това загуби всичко заради навигационна грешка. През 2014 той трябваше да подкрепя и помага на Депре и завърши 3-и, а сега Пен е №1 в Yamaha, както и голямата надежда на японците за възвръщане на славата на марката в тази надпревара от средата на 90-те години.
На Дакар Рубен Фария винаги е бил в сянката на Кома и Депре – опитен „водоносец” в КТМ, който има скорост за етапни победи, но за да се бори за крайния успех, то трябва лидерите на тима вече да са загубили шансове.
Същото важи и за Елдер Родригеш, който ще е част от атаката на Honda и увеличава шансовете на тима HRC да надделее над армадата на КТМ.
Рали Дакар стартира на 4 януари в неделя и маршрутът му минава през Аржентина, Боливия и Чили.
0 коментара