Ще остане ли Малдонадо във Формула 1?
Без парите на PDVSA венецуелецът е пътник
Бъдещето на Пастор Малдонадо в тима на Renault (Lotus до края на миналия сезон във Формула 1) рязко мина в зоната на несигурността.
Спекулациите първо се породиха в Дания, където стана ясно че Кевин Магнусен е близо до завръщане във Формула 1, а след това от другата страна ВВС информира, че парите на венецуелската петролна компания PDVSA, с които спонсорът на Малдонадо предплаща мястото му за следващия сезон, са закъснели. Закъснението е вече няколко седмици, а сумата няма как да бъде пренебрегната – 50 милиона долара.
Веднага след това стана ясно, че Магнусен е посетил базата на Renault в Енстоун, за да се срещне с шефовете на тима, но все още няма информация какви са резултатите от тази среща.
Датчанинът направи впечатляващ дебют във Формула 1 през 2014 година с McLaren, но за 2015 мина в ролята на резервен пилот, тъй като тимът заложи на Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън. В края на 2015 McLaren освободи Магнусен, а Рон Денис направи поне две пътувания до Дания, за да преговаря с потенциални спонсори, които да върнат 23-годишния пилот във Формула 1.
Ситуацията с пилотите в Renault е малко мътна, тъй като новият собственик завари Пастор Малдонадо и Джолиън Палмър като наследство от досегашния основен акционер Жерар Лопес. Първоначално от компанията заявиха, че ще уважат договорите и на двамата, но след това от Renault не отрекоха, че може да се разделят с Малдонадо, ако парите от спонсора му не дойдат.
Renault купи Lotus за 1 лира от Жерар Лопес и му остави 10% от тима, а сега френската компания покрива задълженията, натрупани от предишния собственик.
Според няколко френски медии, представители на Renault са пътували до Венецуела, за да преговарят с PDVSA – парите се бавят заради влошеното икономическо положение на страната и резкия спад на цените на петрола, който допълнително затруднява работата на компанията.
Очаква се пред февруари Renault да представи официално плановете си за завръщането на компанията във Формула 1 в Париж, а дотогава трябва да са ясни и пилотите на тима за следващия сезон.
Нито Малдонадо, нито неговият мениджър Никола Тод, син на президента на ФИА Жан Тод, коментираха последните слухове около неясното бъдеще на пилота в тима на Renault.
ВВC цитира говорител на Renault, който заяви, че Малдонадо има договор с тима и всичко останало са спекулации.
„Имаме договор с Пастор. Това е ситуацията в момента. Кой знае какво ще се случи до Гран при на Австралия, но в момента ние продължаваме с Пастор и Джолиън”, заяви говорителят на компанията.
Парите, които идват с Малдонадо бяха много важни за Lotus, тъй като тимът от няколко години е в перманентна финансова криза, а през 2015 беше на ръба да фалира.
Ситуацията във Венецуела се променя – за първи от 17 години опозицията успя да спечели изборите за парламент и управляващата досега Социалистическа партия е в отстъпление. Инфлацията във Венецуела надхвърли 100% за миналата година, а страната е в сериозна икономическа криза.
PDVSA подкрепя Малдонадо от началото на кариерата му, а покойният президент на Венецуела Уго Чавес използваше пари от държавните компании, за да промотира управлението си чрез спортни успехи.
0 коментара