Tимът на X-Raid и Mini отново са фаворит за победата

Mini срещу Peugeot?

Броени дни преди началото на рали Дакар 2015 ще ви представим претендентите за първите места, както в генералното класиране

Sportinglife
Sportinglife 09:20 ч., 02 Яну 2015
0
562
BMWPress

Броени дни преди началото на рали Дакар 2015 ще ви представим претендентите за първите места, както в генералното класиране, така и в отделните категории.

Автомобилите

След три поредни победи в рали Дакар напълно логично е да смятаме, че тимът на X-Raid и Mini отново са фаворит за победата.

През 2014 победата спечели Нани Рома, а сега той и Насер Ал Атия остават начело на атаката на марката.

Сериозните съперници на Mini не са много, но са изключително сериозни: на първо място това е тимът на завърналата се в Дакар френска марка Peugeot, а тук трябва да включим и все по-добре представящите се пилоти на Toyota.

В X-Raid определено разчитат на масираната атака – тимът ще участва с десет автомобила Mini All4Racing плюс бъги, подготвено от екипа на Свен Куандт, което ще е карано от звездата Герлен Шишери.

Освен Рома и Ал Атия, другите двама пилоти, които имат реален шанс за победа са опитните Орландо Теранова и Кщищоф Холовчиц.

Но дори и това може да се окаже недостатъчно за първото място, тъй като през 2015 конкуренцията ще е повече от сериозна.

Със завръщането на Peugeot в маратона, играта за титлата сякаш тръгва по нови правила – съперниците на X-Raid и Mini вече няма да чакат фаворитите да сгрешат, а ще ги атакуват още от първия километър.

Въпреки неизбежните проблеми, които очакват новия DKR 2008 на френската компания.

В прав текст

Peugeot нае най-големите звезди в Дакар, за да атакува още този януари големите успехи.

Peugeot нае най-големите звезди в Дакар, за да атакува още този януари големите успехи: Стефан Петерханзел има 11 победи в маратонската надпревара, рали легендата Карлос Сайнц, който е смятан за най-бързия пилот сред фаворитите и петкратния победител при мотористите Сирил Депре.

Френският тим може да спечели всичко, но ако загуби, то поражението ще се приеме нормално – все пак успехите в първия старт идват много рядко.

С какво ще отговори Toyota на струпването на заводски подготвени автомобили и звезди на Mini и Peugeot?

Тимът се води от изключително опитния и много бърз Жинел де Вилер, който се надява, че многобройните промени по неговия пикап Hilux ще са достатъчни, за да тормози фаворитите от самото начало. Южноафриканецът спечели ралито за VW през 2009, когато Дакар за първи път стъпи в Южна Америка и сега ще разчита на подкрепата на още три бързи и надеждни пилоти: Кристиан Лавей, Марек Дабровски и Лусио Алварес.

Що се отнася до пилотите, избрали да се надбягват с бъгита тази година, то може би шансовете им са основно за място в Топ 10 на финала.

Тук голямата звезда е Роби Гордън, който през 2009 се качи на подиума и оттогава насам се опитва поне да повтори това представяне.

Duster с V8 двигател

Двата аржентински Duster-а са оборудвани с V8 двигатели, идващи от богатата спортна гама на Nissan, а мощността на всеки един от тези агрегати е почти 400 конски сили.

Двете коли се ползват с подкрепата на Renault Sport – пилотите Емилиано Спатаро и Хосе Гарсия се целят в Топ 10. При първото участие на тима през 2013 Duster се пребори за 29-ото място, а през 2014 – за 14-ото място в генералното класиране.

Доста по-многоброен е тимът на SMG – тук начело на бъги атаката е Филип Гаш, а ще му помагат звездата в ски скоковете Адам Малиш и Ронан Шабо.

Пилот с успехи в Льо Ман – двукратният победител Ромен Дюма ще кара Optimus за MD Rallye.

И не последно място – аржентинският клон на Renault ще участва с два Duster-а – звездата тук Емилиано Спатаро, а прототипите, които приличат на румънския си брат само на външен вид, имат шанс за място в Топ 10, стига да се разминат с техническите проблеми.

Рали Дакар стартира на 4 януари в неделя и маршрутът му минава през Аржентина, Боливия и Чили.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията