Сезон 2016 във Формула 1 стартира днес в Барселона
Пет въпроса за първите четири дни
Сезон 2016 във Формула 1 официално започва днес с първия 4-дневен тест на пистата „Каталуня” край Барселона, където отборите ще пробват новите си болиди. Единственото изключение е Sauber – швейцарският тим ще покаже новия си автомобил на втората тестова сесия, а сега пилотите на отбора ще карат колата от миналата година, но с цветовете за тази.
За разлика от миналия сезон сега отборите имат само две 4-дневни тестови сесии преди първия старт за годината – Гран при на Австралия на 20 март. Но с оглед на стабилността на правилата и липсата на сериозни промени в тях, това ограничение не би трябвало да се отрази сериозно на представянето на отборите.
Първите четири тестови дни трябва да отговорят на първите пет важни въпроса за новия сезон във Формула 1.
Дали Haas ще тръгне добре?
Дебютът на тима на Джийн Хаас маркира завръщането на американските отбори във Формула 1. Още преди първата обиколка на новия VF16 от тима направиха няколко смели изказвания относно представянето на тима през новия сезон, сега трябва да докажат, че могат да ги изпълнят. В отбора вярват, че ще могат да спечелят точки още в първия старт в Австралия, което е повече от амбициозна задача за отбор, който дебютира във Формула 1.
Действията на Haas до момента показват, че тимът се движи в правилната посока – отборът използва сериозна част от техническите възможности на Ferrari, включително и аеродинамичния тунел на италианците и получава от Скудерията много части и компоненти, включително и системата за задвижване на колата. А производството на самите болиди е възложено на специализираната италианска компания Dallara, екипът, на която има богат опит.
По-шумни мотори?
Промените в ауспуховите системи на болидите трябва да осигурят по-силен звук от 1,6-литровите турбо мотори през 2016 година. А увеличението на мощността също трябва да осигури на феновете по-шумни двигатели. Естествено, не всички болиди ще вървят на 100% в началото на тестовете, но определено трябва да са по-шумни.
Кой не се е справил през зимата?
Първите тестови километри би трябвало да дадат представа кой от отборите не е успял да се справи с проблемите си през зимната пауза. На тестовете преди началото на миналия сезон стана ясно, че годината ще е много трудна за McLaren-Honda и така и стана. Ако сега Red Bull, Renault или отново McLaren имат трудности с първите си стъпки, то това ще стане ясно още тази седмица.
Повече километри, а не скорост?
Всеки отбор ще изпълнява своя програма в тези четири дни, с различно количество гориво на борда на всеки болид и с различни типове гуми. Така че не би трябвало да приемаме времената за обиколки като точен индикатор за възможностите на всяка една кола.
Но един друг параметър е много важен – километрите или броя обиколки, които ще навъртят пилотите. Всеки отбор ще се опита да покрие колкото се може по-голям пробег, а ако се появят технически проблеми това ценно време ще бъде прекарано в бокса.
Дали Honda ще постигне прогрес?
9-ото място в класирането при конструкторите през миналия сезон няма как да удовлетворява McLaren-Honda. От тима обясниха, че новият МР4-31 е стъпка напред, но голямата неизвестна е около решаването на проблемите на двигателя и хибридната система, които миналата година се оказаха твърде ненадеждни и с недостатъчна мощност. От японците се очаква стъпка напред, а това означава по-мощен двигател, който работи безпроблемно с хибридните системи и е по-надежден.
0 коментара