В Канада ни очаква непредвидима битка
Стратегията е по-важна от полпозишъна, а изборът на гуми ще е много интересен
Гран при на Канада е едно от най-популярните и непредсказуеми състезания в календара на Формула 1 и феновете очакват този уикенд състезанието да оправдае напълно репутацията си.
Едно от най-важните неща за надбягването в Монреал е, че първата позиция на старта има много малко значение за изхода на битката.
Това почти винаги означава, че нещата не се развиват по план – както за фаворитите, така и за техните преследвачи.
IN PICTURES Building up to the #CanadianGP >> https://t.co/OXOnZeZKAK pic.twitter.com/5T9bsJ1RrW
— Formula 1 (@F1) 10 June 2016
От 2000 година насам пилотите, стартирали от полпозишън са успели да спечелят една трета от състезанията в Канада.
За този уикенд нещата стават още по-интересни като се има предвид, че всеки пилот има на разположение по три вида гуми, а най-меките сликове няма да позволят състезанието да бъде изкарано само с едно спиране в бокса, което означава, че от стратегическа гледна точка ни очаква интересен уикенд.
С оглед на характеристиките на трасето „Жил Вилньов” – дълги прави с малки зони за сигурност, завършващи с предпазни стени, инцидентите в Канада не са изключение, а шансът пред колоната да излезе кола на сигурността не е никак малък – 60%.
Минаването през боксовете пък става бързо – за 18 секунди, тъй като питът е къс, така че смяната на гуми е важен инструмент в битката за победата.
Изпреварванията в Канада се случват лесно и по много – дълги прави, зони с интензивно спиране за бавните завои, които предполагат повече грешки, а това означава, че дори и някои от по-бързите пилоти да загубят време на старта, след това ще могат да наваксат.
Този сезон рейс контролът редовно използва „виртуална кола на сигурността” (Virtual Safety Car) и това определено ще присъства и в Монреал, но има и ситуации, при които излизането на истинската кола на трасето е наложително.
Инцидент на първия шикан е сред най-важните причини за това, както и на още няколко места, където просто няма вариант ударената кола да бъде отдалечена от трасето.
В последните 18 състезания в Канада, колата на сигурността е излизала на пистата в 11 надпревари.
Да се върнем на спиранията в бокса – смяната на гуми струва на всеки един пилот около 10 секунди чисто състезателно време, а общата продължителност на посещението в бокса е около 18 секунди.
Нещата се случват бързо, така че би трябвало да очакваме в хода на състезанието и смени на стратегии, за да се помогне на един или друг пилот да мине по-напред.
0 коментара