Криза с марка Ferrari

Напускането на техническия шеф Джеймс Алисън ще е неприятен катализатор

Sportinglife
Sportinglife 13:15 ч., 27 Юли 2016
0
1414
GETTY IMAGES

Спекулациите, които вървят от месеци за бъдещето на техническия директор на Ferrari Джеймс Алисън най-после намериха отговора си във вторник сутринта, когато тимът потвърди, че британецът е напуснал поста си. Раздялата вече е факт и няма връщане назад.

За подобно решение се заговори още след смъртта на съпругата на Алисън след Гран при на Австралия, но след кратка пауза той се върна на работа, макар и да пропусна няколко старта, само за да се засилят слуховете седмици по-късно, че той иска да се прибере в Англия, където работа може да му предложи бившият му тим Renault.

Историята е доста объркана и неприятна, но е факт, че раздялата е по взаимно съгласие, без обаче повече подробности.

А вариантите, стоящи зад това решение не са много: може Алисън да е решил, че Скудерията няма как да догони лидерите във Формула 1 и е безсмислено той да продължи да полага усилия или пък Серджо Маркионе, големият бос на Скудерията да е решил да освежи техническия департамент.

Смяната на Алисън с Матиа Биното, който днес беше повишен до технически директор, едва ли ще промени нещо. Биното работи за Скудерията от 1995 година насам и измина дългия път от инженер в тестовия екип до №2 в техническия департамент, който отговаря за развитието на двигателите. Тепърва ще разберем дали Биното има визията, за да промени посоката, в която се развива тимът.

Накрая ще се окаже, че италианците са архитекти на собствената си криза, която явно ще премине през няколко стадия. В началото на сезона Маркионе бодро обяви, че Ferrari ще е най-сериозният съперник на Mercedes, както и ще печели състезания. До момента, 11 състезания по-късно нито едно от това не се е случило.

Да, Ferrari следва Mercedes в класирането, но не преследва шампионите и най-вероятно съвсем скоро ще загуби и второто място при конструкторите. А за победите просто няма смисъл да се говори – автомобилът на италианците няма достатъчно скорост, за да печели, а когато се отвори подобна възможност, тимът взима странни стратегически решения, които осуетяват победата.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията