Две победи за новия Ferrari SF15-T?
Болидът е създаден под ръководството и по дизайна на Джеймс Алисън, който през 2013 напусна Lotus заради Ferrari
Новият шеф на тима на Ferrari във Формула 1 Маурицио Аривабене се постара сериозно да бъде запомнен от медиите при представянето на новия болид на Черните кончета – SF15-T.
#Ferrari premiere: discover the #SF15T now. Photos, videos at http://t.co/myYiWQoFN1 #RedRev2015 pic.twitter.com/MLbdfcRWvu
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 30, 2015
Названието на колата, чийто работно име беше 666, се тълкува лесно SC е за Scuderia Ferrari, 15 указва годината, а Т – че автомобилът е с турбо мотор.
Аривабене обяви, че целта на Ferrari през 2015 ще са две победи в хода на сезона.
Това не е ново, тъй като малко след като пое поста от Марко Матиаци, Аривабене каза за двете победи и допълни, че ще е добре да са по една за Кими Райконен и Себастиан Фетел.
През 2014 Ferrari не успя да спечели нито едно състезание, тимът изживя сериозна криза, а сезонът остава в историята с най-голямата чистка в Маранело – от президента Лука ди Монтедземоло през напусналия шеф на отбора Стефано Доменикали и уволнения Марко Матиачи, та чак до шефовете на повечето отдели в тима, които или бяха уволнени или разместени.
В края на годината си тръгна и Фернандо Алонсо, който се отказа да преследва третата си световна титла с кола на италианците и след пет години в Маранело се пребори договорът му да бъде прекратен две години пред изтичането му.
#Kimi!!!!!!!! Oh yea, the car, ahem, it's alright! #SF15T #launch #Ferrari pic.twitter.com/DALfJ46tUb
— KimiRäikkönenSpace (@EvenstarSaima) January 30, 2015
На мястото му пък дойде Себастиан Фетел, който в неделя ще подкара пръв новия SF15-T в първия ден от тестовете на испанската писта „Херес”.
„Смятам, че очакванията ми са реалистични, с оглед на представянето ни през миналата година – обясни Аривабене. – На практика новата ни кола беше готова още пред декември и досега работехме върху това да подобрим различни неща по нея.
„С това не искам да кажа, че ще спечелим световния шампионат, но смятам, че можем да се борим поне за две победи.
„Лично на мен, формите на новата кола много ми харесват. Преди много време Енцо Ферари беше казал, че най-добрата кола е тази, която побеждава. Миналата година болидът ни беше грозен и освен това не успяхме да спечелим нито едно състезание с нея.
Specifications of Sebastian Vettel's first Ferrari - the #SF15T.
#F1 pic.twitter.com/ASKSXhBcYh
— Sebastian Vettel (@FansOfSebVettel) January 30, 2015
„Не знам как ще се представи новия болид, но според мен изглежда много секси.”
Аривабене върна във Формула 1 аматьорския ентусиазъм на Флавио Бриаторе, но в Италия се говори, че той ще е следващият, който ще бъде уволнен ако и 2015 се окаже неуспешна за Черните кончета.
Новият президент на компанията Серджо Маркионе вече отпусна сериозен кредит на Аривабене и обясни, че би трябвало да чакаме подобрение в представянето на Скудерията към края на сезон 2015, тъй като тимът има много да наваксва спрямо лидерите в световния шампионат.
Болидът е създаден под ръководството и по дизайна на Джеймс Алисън, който през 2013 напусна Lotus заради Ferrari и който е голямата надежда на италианците за създаването на силен автомобил.
Основните промени по колата са в областта на двигателя и хибридните системи – за миналата година екипът на Лука Марморини създаде компактен, но недостатъчно мощен мотор, който заедно с хибридните системи имаше сериозни проблеми с охлаждането.
В началото на сезона се очакваше, че добрата аеродинамика на колата ще помогне за преодоляването на липсата на мощност, но се оказа, че аеродинамичните решения не работят така добре и тимът бързо изостана. Марморини беше уволнен и атакува остро Алисън, който пък концентрира в ръцете си цялата власт в техническия отдел на тима.
На пръв поглед промените по колата не са много – нов и по-плосък нос, според новите изисквания и допълнително свиване на сайдподовете точно пред задните гуми, което прави цялата задница по-полезна за цялостната аеродинамика на автомобила.
0 коментара