Двойно наказание за Red Bull

Колите им не отговарят на техническите изисквания

Sportinglife
Sportinglife 10:25 ч., 24 Ное 2014
0
49
Getty Images

Броени часове след финала на квалификацията за Гран при на Абу Даби двамата пилоти на световните шампиони от Red Bull Дениъл Рикардо и Себастиан Фетел бяха дисквалифицирани.

Причината е, че колите им не отговарят на техническите изисквания, а двамата ще могат да участват в състезанието, но ще стартират от последните две позиции на стартовата решетка.

Техническите комисари на състезанието отсъдиха, че предните крила на колите на Рикардо и Фетел, които завършиха пети и шести в квалификацията, се огъват твърде много и затова нарушават правилата. Огъващите се аеродинамични елементи, особено при натоварването им при висока скорост, са изрично забранени във Формула 1.

На няколко пъти в последните сезони съперниците на Red Bull обвиняваха тима, че използва огъващи се предни крила, но всеки път шампионите се справяха с тестовете, организирани от ФИА.

Смисълът на огъващото се предно крило е, че когато то се натовари при висока скорост, плоскостта му слиза по-близо до пътя и оттам се подобрява аеродинамичното притискане, като се заобикалят и забраните за минимално разстояния между пътя и най-долната част на въпросния аеродинамичен елемент.

От Red Bull отвърнаха, че приемат решението на техническите комисари, но в тима са „разочаровани”, тъй като според тях подобни решения има и в колите на другите тимове, но те не са били повикани за технически преглед след края на квалификацията.

В хода на квалификацията Рикардо доказа, че е най-близо до лидерите в класирането – двамата пилоти на Mercedes и тези на Williams. Австралиецът остана на по-малко от 0,8 секунди от най-бързия в сесията Нико Розберг с Mercedes и победи с почти 0,3 секунди съотборника си Себастиан Фетел, за когото това е последно състезание с тима, с който спечели и четирите си световни титли. От новия сезон Себ ще кара за Ferrari, а тимът вече потвърди, че Себ има договор за три години и ще замести Фернандо Алонсо.

От своя страна Алонсо ще бъде представен като пилот на McLaren в началото на декември. На изпроводяк испанецът, който прекара пет сезона в Маранело в безуспешно преследване на третата си световна титла отправи няколко залпа „приятелски огън” към тима, основно към новия шеф Марко Матиачи, който през пролетта дойде на мястото на подалия оставка Стефано Доменикали, с когото Алонсо е много близък.

Алонсо се ядоса на обясненията на Матиачи от петък, когато той заяви пред репортери, че шефовете на Скудерията са решили да наемат Себастиан Фетел, тъй като тимът има нужда от пилот с „пределна мотивация и отдаденост”.

Сега обаче стана ясно, че италианците са се насочили към Фетел, след като е станало ясно, че във Ferrari не могат да задържат Фернандо. Поне по думите на Алонсо е станало така.

„Чух коментара на Матиачи и не смятам, че е много добър – заяви испанецът. – Ако е искал да каже, че не съм мотивиран, мисля, че той пристигна твърде късно във Ferrari, за да има поглед върху ситуацията. Марко е тук от няколко месеца и пропусна петте години, в които се борех за по-предна позиция във всяко едно състезание.

„Сега казват, че съм твърде възрастен, за да остана във Ferrari, но по време на Гран при на Италия на „Монца” мнението на тима беше различно и те упорито ми предлагаха нов договор, постоянно ми се обаждаха по телефона и ми пращаха мейли, които все още пазя в компютъра си. Това продължи до последния момент.

„Може би тогава не съм бил твърде възрастен, но след като взех решението си, на Марко му се е наложило да търси друг пилот.”

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията