За кого работи модел „1 плюс 11” в „А” група?

Титлата отново е решена преди Великден, както преди година

Хенри О'Дейвид
Хенри О'Дейвид 10:20 ч., 06 Апр 2015
0
763
Lap.bg

Битка за титлата в „А” група няма, а още не сме чукнали дори яйцата за Великден. Това се случва във втори пореден сезон, след като с 4:0 над ЦСКА в събота Лудогорец премахна крехките въпросителни около това има ли конкуренция или не.

Преди година по това време авансът на Разград пак бе внушителен – 5 точки, но и с предимство в преките двубои, което реално ги довеждаше до 6.

Лудогорец обезсмисли първенството и чупи рекорди

Бруталната игра на Моци при 0:0 остава спорният момент на дербито

Сега е 6 т. в таблицата, но всъщност е седем, защото ЦСКА няма как да има по-добри преки показатели в края при равен актив.

Тенденцията е Лудогорец да обезсмисля първенството по модел „1 плюс 11”.

Напълно обяснимо е, след като в Разград са събрани 25 силни футболисти, докато във всички отбори от елита взети заедно, реално няма такъв потенциал.

Има и благосклонно отношение във важните моменти от съдиите, което не е маловажно, особено в мачовете, където на лидера може да бъдат отнети точки.

Кой има изгода от такъв модел?

Защото изглежда, че към първенството вече загубиха интерес и левскари, и цесекари – основната потребителска маса, когато става дума за тв излъчване. Трети от отборите със сравнително масова подкрепа – Локомотив (Пд), е в такъв нокдаун, че изведнъж дори се оказа застрашен от изпадане.

Средна посещаемост в „А” група за редовния сезон

Отбор, ср. зрители, капацитет на стадиона

1. Берое 4082 13 450
2. ЦСКА 3290 22 015
3. Лудогорец 2750 7000
4. Локомотив (Пд) 2523 13 800
5. Хасково 2471 10 000
6. Ботев 2055 3500
7. Черно море 1849 12 500
8. Левски 1385 29 200

Забележка: ЦСКА и Левски имат по около 12 000 на двете дербита, на които бяха домакини на „Васил Левски”, което вдига средната им посещаемост. Тези мачове не са включени в класацията, която е за двубоите на клубните стадиони.

Данните са на soccerway.

Ботев засега има подем, но той се основава на серия добри мачове на терена, които са по-скоро в разрез с логиката на случващото се в клуба, отколкото логично следствие от него. И там безпаричието е огромно и скоро проблемите ще станат трудно решими.

И тогава къде отива маркетингът на това първенство?

Кой иска да гледа битките на Берое с Локомотив (Сф) в неделя вечер или безметежните гостувания на Лудогорец на „Овча Купел” или в Дупница?

И как притежателят на тв правата си мисли, че ще навакса в търсене на връщане на инвестицията. А тя, както гласи договорът, никак не е малка – 30 милиона лева за 5 години.

Дебютиращият тази година платен канал с мачове от родното първенство е проект, който засега влиза в графата „бизнес-провал”.

Признават го и от кабелните оператори, които разкриха, че интересът е малък и абонатите са далеч от очакваната бройка. При липсата на интрига за титлата и толкова слаби традиционни отбори, не очаквайте рязко повишаване на това статукво.

Лудогорец също няма изгода от такъв сценарий, въпреки че по поведението на шефовете в клуба човек ще си каже, че именно това е била целта.

Налагане на пълна доминация, но с цената на това, че се губи реалната представа какво е състоянието на отбора. 

Комбинирано с пълния толеранс, който шампионите получават от съдии и футболен съюз, оформя се една картинка, която ще заведе Разград към скорошен сблъсък с реалностите.

Без да си Нострадамус можеш да предвидиш, че действия като тези на Моци, Дяков или Ешпиньо по родните терени, в Европа няма да се толерират. И че отборът, пълен с играчи, които носят екипа на този отбор от 4 години, вече се поизхаби като потенциал.

Без коректив и реална конкуренция е така.

След първите два задъхани шампионски сезона, в които първо ЦСКА, а после Левски доведоха битката до последен кръг, Лудогорец задуши останалите с далеч по-силните си възможности. Последните две години са пролетна разходка в парка за отбора на Кирил Домусчиев.

Такова първенство трудно ще развълнува някого.

Средната посещаемост на „А” група е паднала драстично при всички отбори освен Ботев и Берое, а ЦСКА държи донякъде нивото от есента. Но и това ще се промени, тъй като драмите в клуба и провалът на отбора с пет безголови мача няма как да докарат хиляди на „Армията”.

И изобщо – когато най-високата средна посещаемост за редовния сезон в „А” група са 4082 зрители в Стара Загора (данните са на авторитетния сайт www.soccerway.com), за какъв интерес към това първенство говорим?

И за какъв маркетингов модел?

Да му мислят хората от медията, която плати немалко пари за „привилегията” да излъчва това първенство.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията