Григор изпревари Меси, Роналдо и Джокович при най-продаваемите спортисти

Димитров е №13 в света в класацията на сп. "SportsPro"

Sportinglife
Sportinglife 11:35 ч., 22 Май 2015
0
1523
Getty Images

"Стилната суперзвезда с много потенциал е на ръба на големия си пробив", обобщава профилът на Григор Димитров в класацията на британското бизнес сп. "SportsPro" за най-продаваемите спортисти.

Медията подрежда атлетите от 2010-а насам, а българинът е сред най-апетитните маркетингови хапки за втора поредна.

Факти

Бушар е първата жена №1

Южени Бушар е първата жена, която успява да оглави класацията. Канадката записва ужасяващи резултати през настоящия сезон, но разполага с огромна фен база, която заради своята многобройност е наричата "Армията на Джини".

Американците отново доминират

Американското присъствие отново е най-масивно в класацията. Цели 18 янки са в подреждането, от които трима в Топ 10 - баскетболистът Стивън Къри (№7), плувкинята Миси Франклин (№4) и голфърът Джордан Спит (№3).

Рио е фактор

Олимпийските игри в Рио де Жанейро през 2016 г. са един от важните фактори в настоящото издание на класацията. За някои олимпийци тези Игри ще са решаващ момент в кариерата им и това се отразява изключително положително на тяхната популярност.

През 2014-а той дебютира директно на петото място в класацията, а сега се намира под №13, но това не му пречи да изпреварва суперзвезди като Уейн Руни(№33), Лионел Меси(№22), Себастиан Фетел(№21), Рори Макилрой (№17) и Новак Джокович (№14).

"SportsPro" включва общо 6 тенисисти, но любопитен факт е, че единствено световният №1 представлява "Голямата четворка", докато Федерер, Надал и Мъри са извън първите 50.

От 24-имата дебютанти в класациятата, най-високо е класиран Кей Нишикори, като любимецът на цяла Япония дебютира директно под №8.

Върхът също е за джентълменския спорт и по-точно - за Южени Бушар.

Всички атлети в подреждането са оценявани по следните 5 критерия - съотношение на качеството към цената, възраст, развитие на пазара в родината, харизматичност, готовност да възприеме маркетингови предложения и идеи, мнение на хората за него.

"Милош Раонич и Кей Нишикори също спадат към следващата вълна в тениса, а 23-годишният Димитров все още е в подножието на Топ 10, но надеждите за него са най-високи - пише още в профила на Григор.

Топ 10

1. Южени Бушар (тенис)
2. Неймар (футбол)
3. Джордан Спит (голф)
4. Миси Франклин (плуване)
5. Люис Хамилтън (Формула 1)
6. Вират Кохли (крикет)
7. Стивън Къри (баскетбол)
8. Кей Нишикори (тенис)
9. Катарина Джонсън-Томпсън (лека атлетика)
10. Юсеин Болт (лета атлетика)
-------------------------------------------------------
13. Григор Димитров (тенис)

- Прогресът му може и да се случва по-бавно от очакваното по отношение на тенис успехите, но фактът, че детронира Анди Мъри на миналогодишния Уимбълдън беше ясен знак за изгряването на голяма звезда, която търси своето място. В маркетингово отношение, Григор е представляван от "Team 8". Агенцията започна да развива пазарния му потенциал с петгодишен договор с Rolex, а интересът на големите марки е подсилен от факта, че българинът е едната половина от звездната двойка с Мария Шарапова. Заради всичко изброено дотук, Григор Димитров може и да е най-доброто маркетингово оръжие на мъжкия тенис в дългосрочен план."

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията