Mercedes и Red Bull вкарват Aston Martin във Формула 1?

Британската компания може да се окаже спасителят на бившите шампиони

Sportinglife
Sportinglife 07:50 ч., 06 Юли 2015
0
305
Getty Images

Предположенията, че Aston Martin може да влезе във Формула 1 датират отпреди 18 месеца, но дълго време тази информация не беше приемана сериозно. Сега обаче това явно ще трябва да се промени.

На пръв поглед идеята е радикална, но също така е и напълно възможна – британската марка може да реализира в спорта част от концепцията за споделяне на технологии и идеи, която в момента владее света на автомобилното производство.

Скромно участие във Формула 1

Досега Aston Martin има скромно присъствие във Формула 1 – за два сезона (през 1959 и 1960), след което компанията се насочва към GT състезанията и надпреварите за издръжливост.

От края на 2012 година Aston е под контрола на италианската инвестиционна компания InvestIndustrial, която се управлява от бизнесмена Андреа Бономи. Той е наясно с това какви приходи може да донесе популяризирането на автомобилни марки и участва активно в развитието на идеята за тематичен парк за забавления на Ferrari в Испания.

Зад създаването на InvestIndustrial стоят инвестициите на Бономи и семейство Бенетон, а до момента компанията се развива изключително успешно.

Още миналата година се появи информация за евентуалното участие на Aston във Формула 1, като тогава се предполагаше, че начело на проекта ще е Флавио Бриаторе – бившият шеф на тима на Renault беше позорно изгонен от световния шампионат след скандала „Крашгейт” през 2009 година.

След това обаче се разбра, че инвеститорите са искали имиджа на марката да е повече ориентиран към субкултурата, свързана с Джеймс Бонд, а Бриаторе е държал най-важната посока да е Формула 1.

В крайна сметка, плановете на Aston са компанията да удвои продажбите си до 2018 година, което означава поне 7500 продадени коли на година и разширяване на моделната гама – задължително в нея трябва да присъства SUV модел, който да може да се бори с представителите в тази категория на Porsche и Bentley. За да бъде реализирана тази стратегическа цел Aston предложи 5% дял от компанията на Mercedes, а срещу това британците получиха интересни и моделни технологии.

През есента на миналата година InvestIndustrial обяви, че привлича Анди Палмър от Nissan, който ще е новият главен изпълнителен директор на Aston Martin, а главен маркетинг директор Саймън Спрул, който дотогава беше вицепрезидент на Tesla.

Преди това двамата работеха в Nissan и успяха да наложат и прекарат пред големите си шефове противоречивата идея луксозната марка на японската компания – Infiniti, да стане основен спонсор на Red Bull във Формула 1. Така в победните сезони на Red Bull Infiniti успя да засенчи техническия партньор и доставчик на мотори Renault, въпреки че основната тежест беше изнесена от французите, които са и собственици на Infiniti.

Каква обаче е връзката между Aston Martin, Mercedes и Red Bull?

Тук всъщност започва най-интересното. Идеята е следната: Aston ще получава двигатели от Mercedes, които ще бъдат ребрандирани с името на британската компания. Отделно от това, Aston ще получи (т.е ще си купи) технологии за изграждане на шаси за Формула 1 от Red Bull.

И третата, завършваща част на тази схема е пътят към спасението на Red Bull – Aston ще има право да продава ребрандираните мотори на Mercedes на други отбори като свои – в случая на тима на Дитрих Матешиц.

Така Aston Martin ще получи шасита от Red Bull, но със свое име, както и мотори от Mercedes, също със свое име. В замяна на това компанията ще плаща на Mercedes и ще осигури мотори на Red Bull.

Сделка, напълно в стила на Бърни Екълстоун, който няма как да не я одобри.

Сега остава да видим дали това ще се случи и каква ще е реакцията на Renault.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията