Себастиен Ожие стартира сезона с победа в „Монте Карло”

VW с тройна победа

Sportinglife
Sportinglife 07:45 ч., 26 Яну 2015
0
1246
Getty Images

Двукратният световен рали шампион Себастиен Ожие с VW Polo WRC започна битката за третата си поредна титла с победа в рали „Монте Карло”, първи кръг от рали шампионата на планетата.

Това е третата победа на Ожие в „Монте Карло”, той спечели миналата година, както и през 2009, когато състезанието беше кръг от вече несъществуващия шампионат IRC.

Ожие успя да наложи контрола си над състезанието в края на първия ден, когато отпадна единственият му съперник – 9-кратният световен шампион Себастиен Льоб със Citroen DS3 WRC.

Преди това Льоб атакува много силно в първите етапи, а преди да отпадне в осмата отсечка, Ожие се доближи на 3 секунди до него и в последния петъчен етап излезе начело в класирането.

Льоб спря след удар при едно излизане от пътя, който го остави без задно ляво окачване и той беше принуден да се откаже от битката за деня в прехода към сервизната зона, а преди това французинът загуби 6 минути.

Проблемите на Льоб изведоха Ожие с минута и 45 секунди аванс пред съотборника му Яри-Мати Латвала, а трети се нареди третият пилот на VW Андреас Микелсен. Това позволи на световният шампион да кара без напрежение в отсечките вчера и днес на финала си осигури победата с по-малко от 1 минута аванс.

Себастиен Ожие

Атмосферните условия бяха много трудни – сухи пътища, такива със сняг и лед, имаше много грешки при избора на гуми, но атмосферата по етапите беше невероятна, най-добрата в света. Магическа атмосфера, създадена от публиката.

„Победата в рали „Монте Карло” означава много – заяви на финала днес Ожие. – За мен това е много важен успех, родният ми град е наблизо, за мен това е домашна победа, а и започвам сезона с победа".

„Ралито беше много трудно и съм много доволен, че спечелих. Атмосферните условия бяха много трудни – сухи пътища, такива със сняг и лед, имаше много грешки при избора на гуми, но атмосферата по етапите беше невероятна, най-добрата в света. Магическа атмосфера, създадена от публиката.”

„Доволен съм от второто място – допълни Латвала, който е много бърз на сняг и макадам. – Това е повече отколкото очаквах от това състезание, преди старта си мислех за четвърто или пето място. Трябва да благодаря на екипажа ми, който минаваше преди нас по всяка отсечка, за точната информация”.

Микелсен допълни тройния успех на VW, като това се случва едва за втори път в историята на състезанието. За първи път тройна победа в рали „Монте Карло” постигна тимът на Citroen през 2003, когато подиумът беше окупиран от Льоб, Колин Макрей и Карлос Сайнц.

„Страхотно рали за нас – обясни Микелсен.- Тройна победа в Монте Карло, това не се вижда всеки ден.”

Най-добър от останалите се оказа Мадс Остберг със Citroen DS3 WRC, който остана на 31,3 секунди от Микелсен и записа рали без нито една грешка в пилотирането, но с някои проблеми в работата на двигателя на колата му.

Класиране в рали „Монте Карло 2015”

1. Себастиен Ожие, VW Polo WRC 3.36.40,2 ч.
2. Яри-Мати Латвала, VW Polo WRC +58 сек.
3. Андреас Микелсен, VW Polo WRC +2.12,3 мин.
4. Мадс Остберг, Citroen DS3 WRC +2.43,6 мин.
5. Тиери Нювил, Hyundai i20 WRC +3.12,1 мин.
6. Дани Сордо, Hyundai WRC +3.12,9 мин и др.

Двамата пилоти на Hyundai Тиери Нювил и Дани Сордо проведоха оспорвана битка за петото място, като накрая по-предната позиция беше за Нювил, който победи испанеца в последния етап и завърши на финала с 0,8 секунди пред него.

Топ 8 допълниха Елфин Еванс с Ford Fiesta WRC, който вчера загуби две позиции заради удар в стена и повреда в окачването след излитането му от пътя, а осмата позиция остана за Льоб, който се върна в състезанието по системата „Рали 2” (модифициран вариант на познатата доскоро „Супер рали”).

Себ започна вчерашния ден на 15-о място, но бързо се завърна в Топ 10, оставяйки последните две позиции, носещи точки на Мартин Прокоп с частен Ford Fiesta WRC и Крис Мийк, който подобно на Льоб отпадна в осмата отсечка в петък заради повреда в окачването, но се върна в състезанието и дори спечели „пауър стейджа”, носещ бонус точки.

Бившият пилот от Формула 1 Роберт Кубица най-после отпадна днес – в предпоследната отсечка на ралито, след като остана без спирачки и катастрофира в последния завой на етапа. Преди това полякът редуваше най-добри времена по етапите с леки катастрофи и излитания от пътя, но всеки път успяваше да продължи.

Световният рали шампионат продължава през февруари – от 12 до 15 е рали „Швеция”, което ще се проведе изцяло на сняг.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията