Дженсън Бътън остава в Макларън

Британецът ще бъде партньор на Фернандо Алонсо за следващия сезон

Sportinglife
Sportinglife 16:10 ч., 11 Дек 2014
0
64
Getty Images

Дженсън Бътън ще остане в Макларън и за сезон 2015 във Формула 1.

В прав текст

Бътън спечели битката за може би последния си сезон във Формула 1.

Това е решението на тима след неколкомесечен процес на избор кой да бъде партньор на Фернандо Алонсо за следващия сезон.

Информацията е на ВВС, която до късно снощи не беше потвърдена, като се очаква по-късно днес тимът официално да представи двамата си пилоти в Уокинг.

34-годишният Бътън ще започне 16-я си пореден сезон във Формула 1 през 2015 и до последно се смяташе, че той ще загуби мястото си заради 22-годишния дебютант Кевин Магнусен.

Датчанинът записа много силен първи сезон във Формула 1 и демонстрира, че не отстъпва по скорост на Бътън както в състезанията, така и в квалификациите.

Бъдещето на Бътън в тима стана неясно, след като начело на отбора се завърна Рон Денис, който се захвана със сериозно преструктуриране и който освободи Мартин Уитмарш и доведе новия тим шеф Ерик Булие.

В началото на годината Денис успя да убеди борда на директорите до го върнат начело на тима, но след това явно не е успял да изпълни обещанията си.

В хода на сезона се появиха информации, че той е обещал да намери основен спонсор, както и свежи капитали, с които да откупи част от дяловете на съдружниците си в тима Мансур Ойех и Mumtalakat – инвестиционната компания на Бахрейн.

През 2014 Денис направи забележка на Бътън да полага повече усилия в състезанията и квалификациите, а е факт, че след последното състезание в Абу Даби между мениджмънта на Бътън и Денис не е имало комуникация.

Междувременно Денис ходи до Дания, за да търси спонсори, който да подкрепят оставането на Магнусен в тима и във Формула 1, но се предполага, че мисията му е била неуспешна.

Днес ще бъде обявено за колко време ще е новият договор на Бътън – може би само за една година, както и дали Магнусен ще остане като резервен пилот в тима.

Анализът на информацията, събирана от колите на двамата пилоти в хода на сезона е показала, че на моменти Кевин е със съвсем малко по-бърз от Бътън, освен това той е доста по-млад и има сериозен потенциал за развитие.

В краткосрочен план обаче Дженсън е по-доброто решение.

За сезон 2015 той и Алонсо ще могат да помогнат много повече на McLaren и Honda в сравнение с който и да е друг пилот от Формула 1 – японците се завръщат в световния шампионат с нов V6 турбо мотор с две хибридни системи, а в Уокинг трябва да създадат болид, който да е по-близо до представянето на колите на Mercedes и Red Bull.

Поредицата отлагания на избора на партньор на Алонсо накара мнозина да повярват, че Бътън има шанс срещу Магнусен, който от средата на сезона е фаворит на Рон Денис и състезателния директор Ерик Булие.

22-годишният датчанин е доста по-евтин от Бътън – годишната му заплата е едва 500 000 лири, а тази на Дженсън – 12 милиона паунда.

Напълно очаквано Бътън взе много повече точки от Магнусен през 2014 – 126 срещу 55, но и двамата останаха далеч от челото. Дженсън направи много силен финал на сезона, а ситуацията в McLaren се обърна срещу Денис, от което пострадаха шансовете на Кевин.

Булие промени мнението си и премина в лагера на Бътън или най-малкото е заявил на Денис, че остава неутрален в спора, който придоби политически характер.

Междувременно Бътън не си позволи никъде да критикува тима, което му донесе много позитиви и съюзници в медиите, а от лагера на Магнусен не се чу и дума по въпроса.

И подкрепящите Дженсън в Уокинг взеха превес срещу Денис.

Той първо не успя да се противопостави на другите акционери, след това загуби и битката в борда на директорите, където ще обсъждаше кой да партнира на Алонсо догодина. И след това подкрепата на Бътън се засили – японците от Honda имат добри отношения с Дженсън и са работили заедно, спонсорите на тима, начело със Santander държат на британеца и накрая дори Алонсо обяви, че иска да работи с Дженсън. Самият Бътън пък по-рано беше заявил, че не се притеснява от възможността да е съотборник с най-бързи пилот във Формула 1 в последните години.

Бътън спечели битката за може би последния си сезон във Формула 1.

Напълно очаквано и логично с оглед на етапа от развитието си, в който се намира McLaren. Тепърва обаче ще разберем какво ще означава това за Рон Денис и как ще се развие кариерата на Кевин Магнусен.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията