Люис Хамилтън е шампион и по пари

Ferrari отново има най-големия бюджет от отборите във Формула 1

Павел Ангелов
Павел Ангелов 14:00 ч., 12 Март 2015
0
786
Getty Images

Колко получават пилотите във Формула 1? Този въпрос се задава от медиите поне по няколко пъти на сезон, но официалните отговори никога няма да дойдат.

Преди началото на новия сезон в световния шампионат германският вестник Welt Am Zonntag публикува данни за заплатите на пилотите, като уточнява, че те се базират на информация, събрана от репортерите на изданието и мнението на различни експерти.

Лидер през 2015 ще е настоящият световен шампион Люис Хамилтън със заплата 25 милиона евро, като увеличението се дължи на допълнителни клаузи за представяне в договора му с Mercedes.

Това му позволява да изпревари Фернандо Алонсо, който остава втори с 23 милиона евро, които ще получава в McLaren.

Трети остава Себастиан Фетел, който зае мястото на Алонсо във Ferrari срещу 22 милиона евро.

Според информацията на вестника, заплатите на Хамилтън и Фетел растат най-бързо в последните три сезона.

През 2013 Люис е карал за 16 милиона евро, толкова е получавал и през 2014, но след титлата, сега заплатата му скача с 9 милиона евро. Отделно от това идват премиите и бонусите, както и приходите на пилота от реклама.

Бюджетите на тимовете през 2015

А колко ще похарчат отборите през новия сезон? Тук разликите също са големи.

Ferrari отново има най-големия бюджет въпреки скромните резултати на Скудерията в последните сезони – 400 милиона евро.

Само с 30 милиона по-малко ще изхарчат бившите шампиони от Red Bull, а с 380 милиона евро разполагат настоящите шампиони от Mercedes.

McLaren се състезава без основен спонсор втори пореден сезон, но тази година ще похарчи 240 милиона евро.

Завръщането на спонсорите на борда на Williams позволи на тима да увеличи бюджета си до 180 милиона евро.

Следва Lotus със 160 милиона евро, но и тук няма яснота дали всички пари ще се появят в бюджета или част от тях са плод на пожелателното мислене на собственика на тима Жерар Лопес.

Sauber ще разчита на 85 милиона евро, като почти половината идват от спонсорите на пилотите, а Toro Rosso ще похарчи 75 милиона евро.

Новият сезон стартира този уикенд и в неделя ще разберем кой как започва да харчи парите си през 2015 година.

Алонсо е получавал 20 милиона евро през 2013 във Ferrari, през 2014 заплатата му се увеличава с 10% до 22 милиона евро и сега McLaren му плаща с 1 милион евро повече.

При 4-кратния световен шампион Фетел еволюцията е доста по-интересна.

През 2013 – сезонът, в който той спечели четвъртата си поредна титла Себ е получил 12 милиона евро под формата на заплата. Но това е последната година, в която в тима на Дитрих Матешиц пилотите подписваха договори за по-ниски заплати и за много по-високи премии, в сравнение с тези, които получават колегите им в другите тимове.

За 2014 формулата е променена и Себ се състезава за 22 милиона евро, като толкова ще е заплатата му и този сезон във Ferrari.

Ако заплатите на Алонсо и Фетел ви се виждат почти непроменени, то не забравяйте, че трансферите им се случиха доста трудно.

Алонсо едва се измъкна от договора си със Скудерията и искаше да подпише с Mercedes, но там се оказа, че няма да има свободно място и той склони да кара за McLaren.

Фетел от своя страна се възползва от желанието на Алонсо да напусне и обяви преди Гран при на Япония, че си тръгва, което остави шефовете му като гръмнати. А и на практика Фетел не е имал много варианти след напускането на Red Bull.

Продължаваме нататък със заплатите.

Вицешампионът за 2014 Нико Розберг ще получи този сезон 20 милиона евро. През 2013 Нико кара за 11 милиона, през 2014 получи увеличение с 1 милион евро, но преподписа с тима при много по-добри условия.

Топ 5 допълва бившият световен шампион Кими Райконен.

При него разликата в заплащането е драстична – през 2013 като пилот на Lotus финландецът кара за 3 милиона евро на сезон и дори не успя да си ги получи навреме.

Завръщането му във Ferrari промени драстично това – 22 милиона евро през 2014 и 18 милиона през предстоящия сезон.

След Кими се нарежда Дженсън Бътън, който също прави стъпка назад в заплащането.

През последните два сезона британецът, който също има една титла във Формула 1 карал срещу 16 милиона евро на година, но през 2015 заплатата му е 12 милиона евро.

Помните дългото бавене на договора на Дженсън от страна на McLaren, нали?

Рон Денис се оказа с трима пилоти за две коли и тъй като Фернандо Алонсо беше сигурен, Бътън е трябвало да направи някои отстъпки, за да запази мястото си в конкуренцията на Кевин Магнусен.

След Бътън заплатите на пилотите рязко спадат.

5 милиона евро за Фелипе Маса от Williams, 4,5 милиона евро за Ромен Грожан, но с оглед на трудностите в Lotus, французинът едва ли знае точно кога ще си получи парите, а Дениъл Рикардо и Пастор Малдонадо си делят деветото място с по 3 милиона евро.

Дениъл взе три победи миналата година срещу нула за Фетел и малко сред средата на сезона преподписа с Red Bull при по-добри условия – през 2014 той кара за едва 750 000 евро, а през 2013 като пилот на Toro Rosso е получил 400 000 евро.

Впечатление прави заплатата на изгряващата звезда на Williams Валтери Ботас – 700 000 евро за 2015 година, 1 милион през миналия сезон и 600 000 евро през 2013.

С този затегнат бюджет на Клеър Уилямс ще й е много трудно да задържи Ботас, когато големите отбори започнат да го изкушават – с повече пари и по-добра кола.

Срещу скромни за Формула 1 заплати ще карат този сезон тримата дебютанти.

По 600 000 евро за двамата пилоти на Toro Rosso Макс Верстапен и Карлос Сайнц и 500 000 евро за Фелипе Насър.

Като се има предвид, че Насър и Маркус Ериксон внасят пари в бюджета на Sauber, то най-вероятно техните приходи от по половин милион евро имат по-скоро счетоводна стойност, не и реална.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията