Бърни Екълстоун

А ако пистите напуснат Формула 1?

Бърни Екълстоун мести стартове в държави, където няма интерес, но организаторите плащат здраво, за да имат състезание

Sportinglife
Sportinglife 12:10 ч., 15 Яну 2015
0
180
Getty Images

Териториалното разрастване на Формула 1 не се случва по най-добрия начин, това е ясно от години насам. Бърни Екълстоун мести стартове в държави, където няма интерес, но организаторите плащат здраво, за да имат състезание, а публиката в Европа постоянно недоволства защото всяка година се оказва, че някое от легендарните трасета е застрашено да изпадне от календара: „Монца”, „Спа” или „Силвърстоун” са обичайните лидери в тази неприятна класация.

Наскоро се разгоря остър дебат за това дали да има още един старт от Формула 1 в Близкия изток.

В прав текст

На надпреварите сред пясъците им липсва атмосфера – няма публика, както и трибуни. Състезания, които приличат на тестове – няма как това да се хареса на обикновените зрители.

Катар иска да влезе в световния шампионат, но на тази възможност е наложено вето от страна на Бахрейн. Преди години Бърни Екълстоун осигури стъпването на Формула 1 в арабските държави чрез сделка с принца на Бахрейн и му даде правото да спира един или друг свой съсед за влизането в календара.

Естествено, ветото нямаше как да проработи срещу Абу Даби, но Катар явно не успява да го преодолее.

В Катар си осигуриха подкрепата на емира на ОАЕ и сега предстои нова офанзива срещу Бахрейн, откъдето обясняват, че още един старт в Персийския залив, ще е „контрапродуктивен”.

От друга страна, на феновете не им пука дали ще има старт в Катар или не. В арабските страни рядко стават интересни състезания, но за това е виновен Херман Тилке.

Интересът към Формула 1 в Щатите се засилва

Надпреварата в Остин се оказа успешна, а Бърни от години иска да има старт и на Източното крайбрежие, както е било през 70-те и началото на 80-те години.

В същото време интересът към Формула 1 в Щатите се засилва.

Надпреварата в Остин се оказа успешна, а Бърни от години иска да има старт и на Източното крайбрежие, както е било през 70-те и началото на 80-те години. А от Америка се чуват гласове, че в Щатите има потенциал и за трето състезание.

Има логика – може да събере повече публика и ще е вечерна надпревара за феновете в Европа, което гарантира добра гледаемост.

И докато в Персийския залив и Щатите дебатират бъдещото разширяване на Формула 1, в Европа са налице опасни признаци – мениджърите на някои писти вече не са убедени, че си струва да плащат огромни суми на Бърни Екълстоун, за да организират кръг от световния шампионат. И ако Бърни не се погрижи за тази криза, последствията могат да са убийствени за спорта.

„Формула 1 винаги е добре дошла на „Нюрбургринг” 

Карстен Шумахер

„Формула 1 винаги е добре дошла на „Нюрбургринг”, но трябва да можем да си позволим старт от Формула 1. Няма да коментирам настоящите преговори, все още нямаме конкретен резултат.”

Гран при на Германия намери място в календара за сезон 2015 без да се уточнява пистата, на която ще е състезанието. От „Нюрбургринг” заявиха, че все още нямат договор за провеждане на състезанието и ако се стигне до сделка, то те ще искат тя да е „достъпна”, т.е по-евтина.

Бъдещето на Гран при на Германия остава неясно, а дали европейските трасета няма да започнат да „странят” от Формула 1?

Миналата година състезанието от Формула 1 на „Хокенхайм” събра едва 50 000 зрители в неделя – това е още едно доказателство за проблемите на световния шампионат в Германия, характерни за ерата след Михаел Шумахер. Въпреки, че в колоната бяха Себастиан Фетел, Нико Розберг и Нико Хюлкенберг.

От друга страна, миналата година трибуните на „Силвърстоун” бяха препълнени за състезанието, а организаторите обявиха впечатляващи резултати: 88 000 зрители в петък, 105 000 в събота и 122 000 в неделя.

Новият управляващ директор на „Силвърстоун” Патрик Алън иска ново подобрение за 2015 и обяви, че планира да намали цените на билетите за тазгодишната Гран при на Великобритания.

Сега билетът за неделя струва 155 лири, а Алън иска цената му да падне на 99 лири.

Той също се обяви срещу политиката на Бърни на „изстискване” на максимално количество пари от организаторите, което ги кара да вдигат цените на билетите, което пък води до по-малко публика и почти всяко състезание завършва на загуба.

Алън е уверен, че намалението на цените ще увеличи публиката, но все още не е ясно колко точно зрители може да поеме „Силвърстоун”.

Наскоро „Спа” си гарантира оставането във Формула 1 с помощта на местната власт, която прецени, че въпреки, че губи по няколко милиона евро на състезанието, инвестицията си струва заради зрителите, които идват на надпреварата. Бъдещето на „Монца” отново е под въпрос заради промени в италианските закони, но Бърни се надява да спаси трасето до Милано.

Представете си какво би представлявала Формула 1 без „Нюрбургринг”, „Силвърстоун”, „Спа” и „Монца”?

Няма да е приятно, нали?

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията