Кой бърка?

Алонсо или Фетел?

Sportinglife
Sportinglife 16:30 ч., 24 Ное 2014
0
76
Getty Images

Никой във Формула 1 не си позволява да подценява Себастиан Фетел. Той е умен, решителен и талантлив. Същото важи и за Фернандо Алонсо като мнозина са на мнение, че испанецът е по-добър пилот от Себ, въпреки че има само две световни титли, а Фетел събра четири поредни.

Двамата се справят много добре и с политическите игри в падока, но сега са в ситуация, след развитието на която ще е ясно, че единият е допуснал много сериозна грешка.

Дори и да се окаже така, че настоящият шеф на тима на Ferrari във Формула 1 Марко Матиачи няма да изкара пълна година на поста, единият от двамата пилоти е взел грешно решение. Алонсо реши да напусне Маранело след пет години неуспешно преследване на третата му световна титла, а Фетел идва на мястото му, след като изкара един труден сезон, в който дори не успя да вземе победа.

Не са много световните шампиони, които не са успели да спечелят нито едно състезание в сезона, в който е трябвало да защитават титлата си.

Факт е, че Алонсо и Ferrari на два пъти бяха близо до световната титла, но и двата пъти бяха победени от Фетел и Red Bull.

За тези пет години Фернандо откри някои особености на работата в Маранело – сложни отношения между отделните департаменти в Gestione Sportiva, което прави взимането и изпълнението на спешни решения доста труден и понякога мъчителен процес, атмосфера, в която постоянно се търси виновник, което не се отразява добре на тези, които искат да поемат повече рискове в името на прогреса и естествено, Ferrari е единственият тим във Формула 1, който има за задача да оправдае надеждите на една цяла нация. Защото италианските медии са безпощадни към Скудерията, а Алонсо се убеди, че всичко освен първото място се приема за провал.

Така Фернандо, който се надяваше да приключи кариерата си в Маранело и да се оттегли от спорта поне като трикратен шампион, се видя принуден да търси предсрочно прекратяване на договора му с италианците, а след това започна преговори с нов отбор – испанецът се надяваше това да е Mercedes, но се оказа McLaren.

От своя страна, Фетел повтаря хода на Люис Хамилтън от края на 2012, когато той реши да премине в Mercedes и се надява резултатите да са същите като при Михаел Шумахер, който в края на 1995 реши да се заеме с предизвикателството „Ferrari”. Себ се сбогува с тима, който му осигури пробива и големите успехи във Формула 1, но 4-кратният световен шампион е достатъчно млад, за да си позволи да „загуби” няколко сезона в Маранело, както навремето това се случи с Михаел.

Ако слуховете в Абу Даби се окажат верни и Матиачи наистина е пътник, то Алонсо може би ще съжалява първи за решението си. Защото който и да дойде на негово място, най-малкото ще има повече опит от него – дали ще е Маурицио Аривабене или някой друг, да не говорим за Рос Браун, въпреки че това не звучи много вероятно.

Още с идването на Матиачи начело на тима, а след това при поемането на пълния контрол върху Ferrari от страна на Серджо Маркионе, беше ясно, че Марко няма да остане дълго във Формула 1 – това е по-скоро етап преди той да поеме поста на Лука ди Монтедземоло, все пак говорим за човек с огромен опит в продажбите и бизнеса, ръководил дейността на Скудерията в Северна Америка.

Отношенията между Алонсо и Матиачи бяха номинални, като в последните дни на миналата седмица се влошиха. Марко обясни, че тимът взима Фетел защото иска по-мотивиран пилот, а Фернандо се обиди и заяви, че пет години се е борил мотивирано, но без особени успехи. Алонсо и Аривабене обаче поддържат много добри отношения и Фернандо на няколко пъти е заявявал, че харесва това, че Маурицио е много запален по Формула 1.

Естествено, „г-н Marlboro” няма да е магическото решение за Скудерията, но още през следващия сезон ще разберем кой от двамата е допуснал грешка – Алонсо или Фетел. Може и двамата да спечелят – в зависимост от представянето на Ferrari и McLaren, както и двамата да загубят – пак в зависимост от представянето на тези два отбора.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията