Мерцедес далеч напред
Гран при на Австралия показа, че разлика с миналата година няма
Мислех, че си по-висок!
Това заяви изненаданият Люис Хамилтън на подиума на Гран при на Австралия, след като видя холивудската легенда Арнолд Шварценегер с микрофон в ръка, за да вземе първото му интервю след финала.
Същото може да се каже и за съперниците на Mercedes в началото на сезон 2015: Мислехме, че ще се представите по-добре.
Първото състезание показа, че разлика с миналата година няма – Mercedes са далеч напред, а за групата преследвачи остава битката за последното място на подиума.
Но динамиката между пилотите на световните шампиони ще е много интересна.
Днес Люис Хамилтън не допусна нито една грешка – отличен старт, страхотно темпо в по-голямата част от обиколките, много разумно използване на горивото и контрол над разликата с Нико Розберг.
Нико също днес се представи на нивото на Люис, но изоставането от вчера си каза думата.
След загубата в квалификацията Розберг можеше да се надява единствено на по-различна стратегия днес, която да му даде шанс да се изравни с Люис в последните обиколки и да търси атака на победата в самия край.
Но се оказа, че стратегията му няма как да бъде много по-различна и дори това да е било възможно, по-високият разход на гориво във втората третина на надпреварата го принуди да върне газта в края и това окончателно го остави без шанс за победата.
Така че, с оглед на изравнените възможности на двата болида на Mercedes – Тото Волф и Ники Лауда удържат перфектно на думата си, че двамата им пилоти ще получават равен шанс за победата, състезанията явно ще се решават от това кой от двамата пилоти на тима първи ще сгреши и колко ще тежи тази грешка.
Вчера това направи Розберг и Хамилтън се възползва по перфектен начин от това, което в психологически план няма как да не се отрази на Нико, особено ако не намери противодействие на тази тактика на шампиона в първите няколко старта.
Себастиан Фетел с Ferrari е другият голям печеливш – място на подиума в първия му старт за италианския тим плюс по-добро темпо от Williams със средно твърдите гуми.
Най-голямото опасение на Себ не се оправда – той очакваше силна атака от Маса в средната част на надпреварата, но точно тогава бразилецът започна да губи темпо.
Фетел кара много силно, но и късметът му днес работеше добре: първо не стартира другият пилот на Williams Валтери Ботас – лекарска забрана заради контузия на гърба, а след това Себ удържа третото място веднага след старта въпреки силната атака на Кими Райконен, който направи феноменален старт.
След това финландецът изостана във втория завой, а после дойдоха и кошмарните му спирания в бокса, където се проявиха проблемите със задното ляво колело, заради които Кими се отказа от надпреварата веднага след като се върна на пистата след втория си пит.
Така конкурентите на Фетел за третото място се свиха от трима на един и точно той – Маса имаше проблеми с работата на гумите.
Което обаче отвори път на Фелипе Насър към Топ 5.
Бразилецът е човекът, който вдъхна живот на Sauber, тимът най-после разполага с добра кола, а подобренията по мотора на Ferrari също оказват влияние.
Насър показа, че умее най-трудното за младите пилоти – да е бърз и да пази гумите, а може би в това му помогнаха и характеристиките на шасито, но за да накараш колата да работи така също се иска талант.
Така че с това състезание Насър излезе от сянката на спонсора си и вече иска още успехи. Само ще ви напомня, че миналата година Sauber не взе нито една точка и записа най-лошия си сезон от дебюта на тима във Формула 1. А сега в още в първия си старт за годината Sauber вкара и двамата си пилоти в Топ 10.
Извън тези пилоти и тимове другите нямат много основания за оптимизъм и първите месеци на новия сезон ще са доста трудни.
Моторът на Кевин Магнусен гръмна на път към стартовата решетка, заради повреда в скоростната кутия преди старта спря и Даниил Квят, последното място на Дженсън Бътън е сериозно постижение с оглед на трудностите на тима по време на тестовете, на британецът остана на 2 обиколки от победителя Хамилтън.
Но по-важното е, че колата му изкара до края. „Сега не е моментът да мислим за точки”, обясни Бътън след финала.
Кратката зимна пауза се е отразила на тимовете и това се видя в Мелбърн, много от тях просто не са готови за началото на сезона. И никой не може дори да се надява да се доближи до темпото на Mercedes.
Но ако проблемът на Williams с работата на гумите бъде решен, то битката с Ferrari ще стане още по-оспорвана, което може да се случи още в Малайзия след две седмици.
0 коментара