Пет въпроса преди тестовете на „Херес”

Преди началото на изпитанията в Испания си задаваме пет въпроса, отговорите на които може би ще научим в края на първите четири тестови дни за 2015

Sportinglife
Sportinglife 18:30 ч., 31 Яну 2015
0
50
Jerezf1

Утре започват първите тестове за 2015, в които на южната испанска писта „Херес” ще видим повечето нови болиди за предстоящия сезон във Формула 1. Утре сутрин ще станем свидетели и на представянето на част от новите коли, а след това предстоят и първите обиколки в по-сериозно темпо.

Преди началото на изпитанията в Испания си задаваме пет въпроса, отговорите на които може би ще научим в края на първите четири тестови дни за 2015.

Дали Mercedes ще повтори представянето си от 2014?

В много отношения първият тест преди миналия сезон беше изявлението на Mercedes към всички други отбори. В началото на годината тимът все сериозен аванс пред преследвачите си и им показа какво да очакват в предстоящите състезания. После дойдоха 16 победи в 19 старта.

В хода на сезона всички се убедиха, че превъзходството на Mercedes не е случайно и е трябвало да бъде забелязано доста по-рано – още на „Херес”.

Най-вероятно превъзходството на Mercedes ще продължи и през 2015. Зимната пауза между двата сезона е доста кратка, промените в правилата са много малко, за да очакваме някакво драстично подобрение в представянето на другите отбори. Със сигурност, ако Люис Хамилтън и Нико Розберг карат през 2015 колите си от миналия сезон, пак ще са на върха на класирането.

Но във Формула 1 нещата се случват бързо и никога необратимо. Renault няма да провали за втори пореден сезон атаката на Red Bull, във Ferrari и McLaren са се поучили от фундаменталните грешки, които допуснаха при конструирането на колите си за 2014. Така че не трябва още сега да се отказваме от идеята, че през новия сезон ни очакват интересни състезания.

Колко обиколки ще навърти новият McLaren-Honda MP4-30?

Миналата година на „Херес” почти всички отбори записаха сериозна липса на тестови километри – заради поредица проблеми с новите турбо мотори и хибридните системи, с които те трябваше да работят. Това трябва да ни припомни колко важни ще са следващите четири дни за възстановеното британско-японско сътрудничество.

През ноември дойде първото сериозно напомняне за това – колата на тима от миналия сезон измина едва 5 обиколки с мотора на Honda на тестовете в Абу Даби веднага след края на сезона.

Но винаги е по-добре ако има проблеми, то те да се проявят на тестове, а не в състезанията. Като се има предвид, че тимът разполагаше с над два месеца, за да отстрани първите проблеми, появили се в Абу Даби, то можем да очакваме, че новият МР4-30 ще стигне до 100 обиколки, макар и не за един ден.

Какво ще е първото впечатление на Фетел от колата на Ferrari?

Според анализаторът на Sky Sports и бивш пилот във Формула 1 Антъни Дейвидсън, всеки пилот почти веднага разбира дали харесва един нов болид или не.

„Усещането” към колата е много важно – обясни шампионът в Световния шампионат за издръжливост (WEC). – Себ вече покара един от старите болиди на тима – F2012, така че сега може да направи още по-прецизно сравнение. Да не забравяме, че в последните години той е карал само болиди, дело на Ейдриън Нюи, което също има значение.

Дейвидсън сравни това, което предстои на Фетел с първото му качване в болид от Формула 1, но да не забравяме, че тук става въпрос за пилот със сериозен опит и 4 световни титли.

Ще може ли Red Bull да се представи по-добре тази година?

След четири поредни години, в които тимът печелеше титлата при пилотите и конструкторите, на „Херес” миналата година новата кола записа общо 4 обиколки. За 4 дни. А в първия ден до обяд механиците просто се бореха да подкарат колата, което се оказа много трудно заради проблемите с новия тогава V6 турбо мотор на Renault. В следващите два теста в Бахрейн тимът не се представи по-успешно.

За 12 тестови дни преди началото на сезона пилотите на Red Bull навъртяха едва 1700 километра, три пъти по-малко от пробега на колегите им от Mercedes. От този момент нататък беше ясно, че Red Bull няма как да догони лидерите през 2014.

Ще изстрелят ли моторите Mercedes Lotus в челото?

McLaren не е единственият тим с нов доставчик на мотори – Lotus се раздели с Renault и ще получава двигатели като на световните шампиони. В Енстоун се надяват да повторят скока на Williams – тимът на сър Франк се раздели с френските мотори, след което се изкачи до третото място при конструкторите.

Естествено, след като вложи много пари в колата си за сезон 2014. Сега Lotus е в позицията, в която беше Williams преди година, да видим дали ще постигне нещо подобно. Ако това стане, то Sauber и Toro Rosso ще се окажат на дъното на класирането с оглед на отпадането на Caterham и Marussia.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията