Битката за двигателите във Формула 1 продължава

В следващите няколко години трябва да очакваме появата на нови двигатели във Формула 1, които ще се по-мощни, по-шумни и по-евтини.

Sportinglife
Sportinglife 11:35 ч., 22 Дек 2014
0
42
Getty Images

В следващите няколко години трябва да очакваме появата на нови двигатели във Формула 1, които ще се по-мощни, по-шумни и по-евтини.

Сезон 2014 постави началото на новата турбо ера в развитието на световния шампионат – свръхмодерните V6 мотори, работещи с две хибридни системи обаче получиха доста упреци – основно заради това, че са много скъпи и твърде тихи.

Шефовете на тимовете се съгласиха да се търси друг вариант и веднага сформираната работна група ще се събере на 6 януари, за да обсъжда бъдещите промени в двигателите във Формула 1. Но с оглед на времето, в което се случват тези събития, промени за сезон 2016 едва ли ще има.

Незнайно защо Бърни Екълстоун води упорита битка срещу турбо моторите, негови верни съюзници са срещу двете хибридни системи и държат на добре познатата система KERS, а аргументите на британеца досега не бяха особено сериозни: шумът на моторите и недоволството на феновете бяха най-силните му оръжия.

Сега Бърни иска в близко бъдеще мощност 1000 конски сили и цена максимум 10 милиона евро на сезон за отбор, който си плаща за моторите.

От другата страна стоят интересите на производителите на двигатели, които вече вложиха невероятни суми в новите 1,6-литрови турбо мотори, за да се откажат с лека ръка от тях, а като изключим Ferrari, другите компании са доволни от тази формула, която се свързва със серийното им производство – става въпрос за Renault, Mercedes и Honda.

В прав текст

Бърни Екълстоун иска опростяване на моторите, поевтиняване и ако може турбото да изчезне. Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър подкрепи Бърни, от Mercedes намекнаха, че са готови на малки компромиси, а в същото време Ferrari и Renault се борят, за да могат да променят моторите си...

Tweeeet me!

Битката на фронта на двигателите е изключително сложна, много сили преследват различни цели и понякога се съюзяват, а след това се борят една срещу друга.

Бърни Екълстоун иска опростяване на моторите, поевтиняване и ако може турбото да изчезне. Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър подкрепи Бърни, от Mercedes намекнаха, че са готови на малки компромиси, а в същото време Ferrari и Renault се борят, за да могат да променят моторите си по сегашната формула, тъй като се оказа, че през 2014 те сериозно изостават от новите световни шампиони. Двете компании искат да могат да развиват моторите си в хода на следващия сезон, нещо което е забранено по настоящите правила за замразяване на двигателите.

ФИА вече обяви, че всички планирани промени по двигателите за следващия сезон трябва да бъдат представени на техническите комисари за одобрение до 28 февруари, като те могат да са свързани само с надеждността, намаляване на разходите по експлоатация на моторите и цената им и намаляване на разхода им на гориво.

Но от Renault и Ferrari твърдят, че е налице пропуск в правилата, тъй като ограниченията за замразяването на моторите не са дефинирани достатъчно прецизно.

В края на миналата седмица темата беше обсъждана в Стратегическата група, която на практика определя правилата във Формула 1. ФИА обеща тълкуване на правилата за петък, но това не стана и сега се предполага, че производителите на мотори ще получат възможност да правят промени в агрегатите както преди, така и след началото на сезона.

Ако ФИА приеме тезата на Renault и Ferrari, то доставчиците на мотори ще могат да правят промени и подобрения в двигателите в хода на сезона.

Това обаче ще важи и за Mercedes – германският тим доминира през 2014 и сега ще получи шанс да увеличи още аванса си пред преследвачите. С това на практика ще се сложи край на периода на замразяване на двигателите във Формула 1, въпреки че ограниченията за развитието на моторите остава.

Според предложените промени в правилата за моторите, производителите им ще могат да правят модификации, които да отговарят на ограниченията, които вече са наложени в техническите правила. Производителите ще могат променят почти половината мотор (48%) от компонентите и частите, като тези 48% са разделени на 32 зони, които ще могат да се променят в хода на сезона.

В същото време Бърни Екълстоун пробва нетрадиционен ход, за да заобиколи друго ограничение за двигателите във Формула 1.

От следващия сезон всеки един пилот ще има право на 4 двигателя за целия сезон, с един по-малко в сравнение с 2014. Според правилата обаче, ако календарът включва повече от 20 старта, то пилотът ще може да ползва пет двигателя. С това се обяснява и изненадващото за всички, включително и за самите корейци включване в календара на Гран при на Южна Корея.

Естествено, състезанието ще падне, но календарът ще бъде одобрен с 21 старта и пилотите ще имат право на по пет двигателя. Но най-вероятно това няма да бъде одобрено и това ограничение ще бъде заобиколено.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията