Ники Лауда: MotoGP превъзхожда Формула 1!

Дали Mercedes ще доставя двигатели на Red Bull?

Sportinglife
Sportinglife 14:30 ч., 17 Авг 2015
0
110
GETTY IMAGES

Трикратният световен шампион във Формула 1 Ники Лауда направи интересно сравнение между най-авторитетния автомобилен шампионат и MotoGP – върхът на пистовите надпревари с мотоциклети, като състезанията с мотори печелят тази задочна битка.

Лауда, който е директор на тима на световните шампиони във Формула 1 Mercedes, беше гост на състезанието от MotoGP в Чехия и не скри възхищението си от надпреварата на най-добрите мотоциклетисти в света.

„Състезанията в MotoGP винаги са много интересни – обясни австриецът. – Първо, винаги има оспорвана битка и второ, на пилотите им е трудно да се справят с мотоциклетите си, което прави нещата още по-интересни.

„За съжаление, във Формула 1 в момента се случва точно обратното. В колоната има много коли с изравнени възможности, но зрителите често остават неудовлетворени, защото отстрани битките не изглеждат особено драматични.

„Факт е, че сега колите във Формула 1 са много лесни за каране – допълни Лауда. – Те дори не се пързалят в завоите. Това обаче ще се промени, тъй като мощността на болидите ще нарасне на 1000 конски сили и те ще станат много по-трудни за каране.”

Въпреки, че Mercedes доминира във Формула 1 от началото на сезон 2014, Лауда е сред най-запалените поддръжници на промените в правилата, определени като „техническа революция”, които трябва да влязат в сила за 2017 година. Идеята е, че по-мощните и по-бързи автомобили ще успеят да върнат интереса на публиката.

Лауда побърза да обясни, че не изпитва никакви угризения от това, че Mercedes има сериозно предимство пред другите тимове от началото на „новата ера” във Формула 1, започнала с въвеждането на турбо двигатели, които работят с по две хибридни системи.

„Аз не отговарям за политиката – обясни австриецът. – Моята работа, заедно с Тото Волф и Пади Лоу е да направим така, че Mercedes да побеждава. В това отношение не правим никакви компромиси. След като един отбор покаже, че има начин да се справиш отлично с новите правила и новите мотори, за другите е много по-лесно да догонят лидерите.”

Лауда допълни, че прогресът на Ferrari е точно това – Себастиан Фетел спечели втората си победа за годината в Унгария преди лятната пауза и много специалисти смятат, че Скудерията ще може да се бори с Mercedes до края на сезона.

„Във Формула 1 не можеш да си позволиш да спреш да работиш и да си кажеш: „Много сме добри” – заяви Лауда. – Ако го направиш, това е моментът, в който вече не вървиш напред. Предполагам, че знаете, че за състезанията след лятната пауза пилотите на Ferrari ще разполагат с нова, по-мощна версия на двигателя и ще получат много подобрения по колата. Няма никакво съмнение, че битката продължава и ще става все по-трудно.”

Лауда не коментира един особено интересен въпрос – през уикенда се появи информация, че бордът на директорите на Daimler е гласувал Mercedes да доставя мотори на Red Bull. Решението е принципно, все още няма конкретни данни за това кога ще бъде сключена сделката и при какви условия.

Red Bull има договор с Renault до края на 2016 и до скоро двете страни твърдяха, че ще изпълнят контракта си. Сега обаче се предполага, че от Red Bull ще търсят начин да се измъкнат още за началото на следващия сезон от този договор.

Все още не е потвърдено, но се смята, че това решение е разделили шефовете на тима. Лауда е гласувал за сделката с Red Bull, а Тото Волф е бил против, но е загубил при обсъждането на плюсовете и минусите на подобно сътрудничество.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията