Манчестър Юнайтед най-привлекателен за спонсорите
„Червените дяволи“ бият Барселона и Реал (Мадрид) благодарение на договора си с „Шевролет“
Финансовият феърплей, въведен от УЕФА, представлява досадна пречка за амбициите на големите отбори в Европа.
Общо приходи от спонсори
1. Манчестър Юнайтед 94 млн. евро годишно
2. Барселона 77 млн.
3. Реал (Мадрид) 76,5 млн.
4. Челси 66 млн.
5. Ливърпул 61,5 млн.
6. Арсенал 60,5 млн.
7. Байерн (Мюнхен) 53 млн.
8. Манчестър Сити 43 млн.
9. Пари Сен Жермен 40 млн.
10. Милан 35 млн.
Ювентус 35 млн.
12. Интер 32 млн.
13. Борусия (Дортмунд) 27,5 млн.
В тези условия всяко перо от приходите на най-именитите клубове придобива огромна важност.
Един от най-важните източници на средства, разбира се, са договорите със спонсорите.
Манчестър Юнайтед може да преживява тежки времена (поне според критериите от времето на сър Алекс Фъргюсън), но никой не може да се мери с тима от „Олд Трафорд“ що се касае до спонсорските контракти.
От партньорството с Chevrolet „Червените дяволи“ прибират невероятните 61 млн. евро на сезон.
Европейските клубове с най-високи приходи от основния спонсор
1. Манчестър Юн (Chevrolet) 61 млн. евро годишно
2. Арсенал (Fly Emirates) 39 млн.
3. Барселона (Qatar) 36 млн.
4. Пари Сен Жермен (Fly Emirates) 33 млн.
5. Реал (Мадрид) (Fly Emirates) 32 млн.
6. Байерн (Мюнхен) (Deutche telekom) 30 млн.
Волфсбург (Volkswagen) 30 млн.
8. Ливърпул (Standart Chartered) 26 млн.
Манчестър Сити (Etihad) 26 млн.
10. Челси (Samsung) 23 млн.
11. Тотнъм (AIA) 21 млн.
12. Зенит (Gazprom) 20 млн.
Борусия (Дортмунд) (Evonic) 20 млн.
14. Милан (Fly Emirates) 17 млн. евро*
Ювентус (Jeep) 17 млн.*
16. Интер (Pirelli) 12 млн.
* Заб.: В зависимост от представянето сумите по договорите на Милан и Ювентус може да се покачат до 20 млн. евро на сезон
На второ място, далече-далече зад лидера, е Арсенал с 39 млн. евро от Fly Emirates. Авиокомпанията от ОАЕ има сделки още с Пари Сен Жермен (33 млн. евро) и Реал (Мадрид) (32 млн. евро).
На трето място в класацията пък е Барселона, благодарение на 36-те млн. евро, които каталунците получават от Катар.
По страни най-високо се котират фланелките на клубовете от Висшата лига, докато Реал (Мадрид) и Барселона малко изостават в това отношение.
Настоящият европейски клубен шампион обаче е №1 що се касае до компаниите за спортна екиировка.
„Кралския клуб“ прибира 44,5 млн. евро годишно от Adidas, изпреварвайки друг тим, спонсориран от германския концерн – Челси (43 млн. евро). Барселона е трета и в този списък благодарение на 39-те млн. евро от Nike.
Приходи от компании за спортна екипировка
1. Реал (Мадрид) (Adidas) 44,5 млн. евро годишно
2. Челси (Adidas) 43 млн.
3. Барселона (Nike) 39 млн.
4. Ливърпул (Warrior) 35,5 млн.
5. Манчестър Юнайтед (Nike) 33 млн.
6. Байерн (Мюнхен) (Adidas) 23 млн.
7. Арсенал (Nike) 21,5 млн.
8. Интер (Nike) 20 млн.
9. Ювентус (Nike) 18 млн.
Милан (Adidas) 18 млн.
11. Манчестър Сити (Nike) 17 млн.
12. Монако (Nike) 13 млн.
13. Борусия (Дортмунд) (Puma) 7,5 млн.
14. Пари Сен Жермен (Nike) 7 млн.
Американците екипират и Манчестър Юнайтед, който обаче прибира едва 33 млн. евро на сезон – по-малко, отколкото Ливърпул взема от Warrior.
Да не забравяме обаче, че догодина „Червените дяволи“ приключват взаимоотношенията си с Nike и преминават в лагера на Adidas с баснословните 94 млн. годишно в рамките на цели десет сезона.
Но и преди влизането в сила на новия контракт Манчестър Юнайтед оглавява класацията по приходи от основен спонсор и партньор за спортната екипировка, изпреварвайки испанските грандове Барселона и Реал (Мадрид), както и конкурентите си от Висшата лига Челси, Ливърпул и Арсенал.
0 коментара